Dobrý předpoklad pro plug-in hybridy je, když vychází ze základního hybridu. Většina plug-in hybridů je totiž jen jako plug-in hybrid a takové zpravidla fungují dobře do té doby, než se vybije baterie pohonu. Poté už většinou efektivita pokulhává. Naopak u plug-in hybridů, které vychází ze základního hybridu, většinou pozoruji, že i s vybitou baterií pohonu zpravidla dokáží fungovat efektivně jako základní hybrid. A že systém E-tech u hybridního Clia bez externího nabíjení funguje dobře, to už jsem si ověřil.
Technické parametry Renault Megane (2020) Grandtour E-tech Plug-in Hybrid
Kompletní specifikaceKonstrukce | kombi, 4 626 × 1 814 × 1 449 mm, 1 678 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 117 (68 + 51) kW, 160 (91 + 69) koní, točivý moment: 249 Nm / 3 200 ot/min |
Baterie | 9,8 kWh |
Nabíjení | palubní: 3,7 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 1,3 l / 100 km |
Cena od | 795 000 Kč |
Stejně jako předtím s Cliem, vyrážíme i s plug-in hybridy ve „vláčku“ za instruktorem, který nám vysvětluje, jak hybridní systém funguje a radí, co máme kdy vyzkoušet. Zatímco většina kolegů je za volantem Capturu, já řídím Megane. Je ale jasné, že se nepodaří prověřit, zda skutečně dokáže tento plug-in hybrid fungovat efektivně i s vybitou baterií pohonu. Ta je totiž téměř plně nabitá a před sebou máme jen krátkou trasu, cca 30 kilometrů. Vyjíždíme na standardní režim MySense, který je nastavený na jakýsi střed a přizpůsobuje se podle chování řidiče. Z toho vycítí, zda chce jet svižněji, nebo spíše úsporněji.
I když rozhodně Megane nepatří mezi ostřejší plug-in hybridy, tak nejede špatně.
Megane E-tech Plug-in Hybrid má tři režimy
Při normální jízdě, většinou po okreskách, využívá hlavně čistě elektrický režim, takže po přepnutí na volbu Pure se v našem případě moc nezmění. Naopak, když přepínáme na Sport, kromě zvýšení citlivosti plynového pedálu se i spustí spalovací motor. Ten v režimu Sport běží stále, aby byl připraven okamžitě zareagovat na sešlápnutí plynového pedálu a umožnit plných 160 koní z hybridního systému. I když rozhodně Megane nepatří mezi ostřejší plug-in hybridy, nejede špatně. V zatáčkách nemáme možnost vyzkoušet auto úplně na limitu, ale i při svižnější jízdě po okreskách tenhle kombík sedí pěkně. Zároveň je ale podvozek docela komfortní.
V cíli ukazuje palubní počítač spotřebu 0,9 l benzínu a k tomu 15,1 kWh elektřiny na 100 kilometrů.
Po krátkém vyzkoušení ostatních režimů přepínám opět na MySense a sleduji, jak auto přepíná mezi pohony, což vidím na přístrojovém štítu. Spalovací motor ale opravdu zapíná výjimečně: buď při prudším sešlápnutí plynu, nebo při vyšší rychlosti. V klasickém testu bude zajímavé vyzkoušet i to, jak se to změní, když energie v baterii bude ubývat.
V cíli ukazuje palubní počítač spotřebu 0,9 l benzínu a k tomu 15,1 kWh elektřiny na 100 kilometrů. To nejsou špatné hodnoty, ale více ukáže až redakční test, který už je domluvený, takže se na něj můžete brzy těšit. Rozhodně tento zajímavý kombík s plug-in hybridním pohonem důkladně prověříme.
Já to vidím opačně.