Renault Megane Grandtour E-tech 160 Plug-in Hybrid
test

Renault Megane Grandtour E-tech 160 Plug-in Hybrid

První jízdní dojmy
2

Renault vytvořil hybridní systém E-tech, který v podobě základního hybridu bez externího nabíjení dostalo Clio, vozy Captur a Megane Grandtour pak dostaly plug-in hybridní verzi pohonu. Všechny tři zmíněné modely se začaly prodávat v Česku a po hybridním Cliu jsme měli možnost vyzkoušet i plug-in hybridní Megane s karoserií kombi.

Dobrý předpoklad pro plug-in hybridy je, když vychází ze základního hybridu. Většina plug-in hybridů je totiž jen jako plug-in hybrid a takové zpravidla fungují dobře do té doby, než se vybije baterie pohonu. Poté už většinou efektivita pokulhává. Naopak u plug-in hybridů, které vychází ze základního hybridu, většinou pozoruji, že i s vybitou baterií pohonu zpravidla dokáží fungovat efektivně jako základní hybrid. A že systém E-tech u hybridního Clia bez externího nabíjení funguje dobře, to už jsem si ověřil.

Technické parametry Renault Megane (2020) Grandtour E-tech Plug-in Hybrid

Kompletní specifikace
Konstrukcekombi, 4 626 × 1 814 × 1 449 mm, 1 678 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon117 (68 + 51) kW, 160 (91 + 69) koní, točivý moment: 249 Nm / 3 200 ot./min
Baterie9,8 kWh
Nabíjenípalubní: 3,7 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 1,3 l / 100 km
Cena od795 000 Kč

Stejně jako předtím s Cliem, vyrážíme i s plug-in hybridy ve „vláčku“ za instruktorem, který nám vysvětluje, jak hybridní systém funguje a radí, co máme kdy vyzkoušet. Zatímco většina kolegů je za volantem Capturu, já řídím Megane. Je ale jasné, že se nepodaří prověřit, zda skutečně dokáže tento plug-in hybrid fungovat efektivně i s vybitou baterií pohonu. Ta je totiž téměř plně nabitá a před sebou máme jen krátkou trasu, cca 30 kilometrů. Vyjíždíme na standardní režim MySense, který je nastavený na jakýsi střed a přizpůsobuje se podle chování řidiče. Z toho vycítí, zda chce jet svižněji, nebo spíše úsporněji.

I když rozhodně Megane nepatří mezi ostřejší plug-in hybridy, tak nejede špatně.

Megane E-tech Plug-in Hybrid má tři režimy

Při normální jízdě, většinou po okreskách, využívá hlavně čistě elektrický režim, takže po přepnutí na volbu Pure se v našem případě moc nezmění. Naopak, když přepínáme na Sport, kromě zvýšení citlivosti plynového pedálu se i spustí spalovací motor. Ten v režimu Sport běží stále, aby byl připraven okamžitě zareagovat na sešlápnutí plynového pedálu a umožnit plných 160 koní z hybridního systému. I když rozhodně Megane nepatří mezi ostřejší plug-in hybridy, nejede špatně. V zatáčkách nemáme možnost vyzkoušet auto úplně na limitu, ale i při svižnější jízdě po okreskách tenhle kombík sedí pěkně. Zároveň je ale podvozek docela komfortní.

V cíli ukazuje palubní počítač spotřebu 0,9 l benzínu a k tomu 15,1 kWh elektřiny na 100 kilometrů.

Po krátkém vyzkoušení ostatních režimů přepínám opět na MySense a sleduji, jak auto přepíná mezi pohony, což vidím na přístrojovém štítu. Spalovací motor ale opravdu zapíná výjimečně: buď při prudším sešlápnutí plynu, nebo při vyšší rychlosti. V klasickém testu bude zajímavé vyzkoušet i to, jak se to změní, když energie v baterii bude ubývat.

V cíli ukazuje palubní počítač spotřebu 0,9 l benzínu a k tomu 15,1 kWh elektřiny na 100 kilometrů. To nejsou špatné hodnoty, ale více ukáže až redakční test, který už je domluvený, takže se na něj můžete brzy těšit. Rozhodně tento zajímavý kombík s plug-in hybridním pohonem důkladně prověříme.

renault-megane-2020
Klady
  • relativně přízniva cena auta
  • vyváženě naladěný podvozek
Zápory
  • nižší výkon ve srovnání s jinými PHEV