Renault Espace E-Tech 200 Iconic (2025)
test

Renault Espace E-Tech 200 Iconic (2025)

V hlavní roli lepší výbava a nová tvář

Největší model od Renaultu před pár měsíci dostal novou příď v rámci sjednocování designového jazyka. Vylepšila se i výbava, což se má projevit nejen na pohodlí posádky, ale i na jízdním komfortu. Jaké je tedy omlazené provedení nejnovější generace modelu Espace?

Kdo má početnější rodinu nebo chce vozit pravidelně velké náklady, aktuálně si může v nabídce francouzského výrobce Renault zakoupit novou generaci modelu Espace. Ti, kteří znají předešlé generace, si nejspíše museli v roce 2023 trhat vlasy, když se odhalila jeho šestá generace. Pryč je karoserie MPV, stejně tak verze Grand. Nyní tu máme nový Espace, který se stal velkým SUV, jež může mít na přání až sedm míst k sezení. Základem vozu je menší Austral a prakticky vlastně došlo k protažení zádě a lehkému navýšení rozvoru náprav. Tím změny končí, a tak zde máme opět výhradně přední náhon, možnost využít výkon až 200 koní plus prostornou a kvalitně zpracovanou kabinu. Nový Espace měří na délku 4 722 mm a novinku lze poznat hlavně podle nově tvarovaných LED hlavních světlometů.

Technické parametry Renault Espace facelift (2025) E-Tech Full Hybrid 200

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 746 × 1 830 × 1 645 mm, 1 598 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon147 kW, 200 koní, točivý moment: 350 Nm
Baterie2 kWh
Nabíjení
SpotřebaKombinovaná: 4,8 l / 100 km
Cena od1 094 050 Kč

Z dalších změn mohu zmínit novou maskou chladiče a upraveným nárazníkem. Vzadu jsou nejvýraznější novinkou lampy s upraveným designem, které se hodně podobají nedávno testovanému Rafale. Po usednutí do vozu jsem si hned všiml, že i tady se najde pár novinek. Po stránce výbavy dostal omlazený Espace prosklenou střechu Solarbay s plochou téměř 2 metry čtvereční. Tu lze elektrochromaticky zneprůhlednit v několika úrovních. A jak jsem si mohl vyzkoušet, úplně zatmavení dokáže „odstínit“ i hodně ostré polední slunce. Další novinkou je systém pro rozpoznávání řidiče podle obličeje. Ten funguje skrze kameru v A-sloupku a když vůz zjistí, kdo nastoupil, automaticky se nastaví sedadlo řidiče a zbylé funkce v uživatelském profilu. Renault si pro vylepšený Espace připravil také nově tvarované a o dost pohodlnější přední sedačky. Bohužel u nich nelze mít odvětrávání, ačkoliv bílá kůže nabízí četné perforování. Řidič si pak může jako jediný z posádky užívat drobnou masáž zad, kterou lze nastavit v několika úrovních.

Současný Renault Espace nabídne v kabině 12" obrazovku a digitální 12,3" přístrojový štít. Vše doplňuje devět tlačítek pro ovládání klimatizace. Hned o řadu níže je tlačítko pro zamykání dveří a spuštění varovných blikačů. Vše ostatní pak musíte ovládat skrze středovou obrazovku, takže rychlé reakce systému na dotek jsou velkým plusem. Ten je navíc přehledný a jeho předností je integrovaný systém od firmy Google. Není nad to, když můžete jako řidič využívat on-line mapy Google, které vám v reálném čase doporučí nejlepší trasu a případně vám během cesty zobrazí varování o nehodě před vámi. Během jízd jsem využíval jízdní režim Comfort, musím ale dodat, že podvozek vozu je pasivní a nemůže mít adaptivní techniku. Kdo pak zvolí nejvyšší testovanou výbavu Iconic, automaticky dostane obložení interiéru z jasanové dýhy, které lze mít v kombinaci s černým nebo pískově šedým čalouněním interiéru.

Trošku netradičně je umístěn volič automatické převodovky. Místo si našel hned nad pravou páčkou stěračů a je potřeba si na to chvíli zvykat. Cením však prostorný středový tunel, který má v sobě integrovanou kapsu. Do ní se vejde litrová lahev nebo hromada drobnějších věcí. Následně stačí tento otvor zavřít skrze „letecké madlo“ a je hotovo. Nový Espace je hlavně o prostoru pro posádku a nutno uznat, že místa je v něm více než dostatek. Druhá řada sedadel se dá posouvat v rozsahu 22 cm, což přináší výhodu hlavně cestujícím s delšíma nohama. S místem nad hlavou si nemusíte dělat starosti, protože dozadu se během testu vešli dva dospělí s výškou 187 cm. Ti měli k dispozici i své výdechy klimatizace a dva porty USB-C pro nabíjení telefonů.

S objemem kufru je to pak trošku složitější. Na výběr je pětimístné/sedmimístné provedení. To první se pyšní maximálním objemem 777 litrů, druhé má 677 litrů. Třetí řada sedadel tak ukousne jen 100 litrů, ale doporučuji na ně posadit jen malé děti. Sedák je poměrně krátký a místa nad hlavu již zde není na rozdávání. Oproti dřívějším generacím Renaultu Espace ale zapomeňte, že vyndáte druhou či třetí řadu sedadel. To zkrátka již nejde. Novou generaci také lze pořídit výhradně v hybridní motorizaci. V testu jsme měli aktuálně jediné dostupné provedení E Tech full hybrid 200, kdy číslovka značí počet koní pod kapotou. Ty přináší tříválcový benzinový motor s dvěma elektromotory.

Spalovací jednotka pracuje v Millerově cyklu a disponuje výkonem 96 kW. K tomu se přidává větší elektromotor s výkonem 50 kW a startér-generátor s 25 kW. O přenos síly se stará multimódová převodovka se dvěma stupni na straně elektrického pohonu a čtyřmi na straně spalovací jednotky. Nabízí ale až 15 kombinací pro co nejvyšší efektivitu. Jak jsem si mohl během testu všimnout, vůz se pokaždé rozjel na elektřinu. Tu si bere z 2kWh baterie a čistě na elektrický pohon se mi povedlo ujet až tři kilometry. Kdo by snad čekal cukání při přepínání z benzinu na elektřinu a naopak, neděje se. Pohonné ústrojí je zde naladěno velmi dobře a po celý test jsem jezdil za 6,4 l na 100 km, kdy jsem s vozem nebrzdil provoz a současně nejezdil přes zákonné rychlostní limity.

Velkým pozitivem je 55litrová palivová nádrž a fakt, že baterie se dokáže vcelku rychle doplnit rekuperací energie. Navigační systém je propojen s pohonným ústrojím vozu, takže pokud si to řidič vyžádá, baterie se nabije a začne používat energii až ve chvíli, kdy vůz bude opět ve městě, případně pojede rychlostí do 50 km/h. Espace full hybrid ale dokáže jet na elektřinu až do rychlosti cca 100 km/h. Hodně mě překvapil podvozek, jenž navzdory absenci adaptivních tlumičů dokázal žehlit i ostřejší nerovnosti a nepřenášel do kabiny zbytečné rány a hluk. Testovaný kousek přitom obouval 20" disky. Specialitou je pak zadní náprava typu multi-link v kombinaci s řízením zadních kol 4Control Advanced. Zadní kola se díky tomu umí natáčet v rychlostech nad 50 km/h po směru jízdy a do 50 km/h proti směru jízdy. Celkem to jde až do úhlu pět stupňů a jako řidič jsem měl možnost nastavit si úroveň natočení v 10 krocích.

Jistým omezením může být, že navzdory výkonu 200 koní umí jet omlazený Espace maximálně 180 km/h. Je také velká škoda, že k dostání není alespoň další pohonná jednotka, která by byla více/méně elektrifikovaná. Nový Espace ale doplácí na přísné emisní regule ze strany EU a možná můžeme být rádi, že tady s námi ještě vůbec je. Kdo zvolí výbavu Iconic, měl by počítat s cenou okolo 1,1 milionu Kč, což je za takto velké a dobře vybavené auto odpovídající.

Foto: fDrive.cz

renault-espace-facelift-2025
Klady
  • úsporná pohonná jednotka
  • vylepšená výbava
  • pohodlný podvozek
  • natáčecí zadní náprava
Zápory
  • k dispozici jen s jedním motorem
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze