Austral potřeboval změnu jako sůl, a to navzdory tomu, že se nejedná o úplně starý model. Může za to hlavně záplava novinek z dílny Renaultu, který od roku 2023 představil Rafale či Espace. V tehdejším testu jsem u Astralu našel hned několik chyb, které jsem doporučil odstranit. A nyní tu máme rok 2025, pro který si francouzský výrobce připravil významný facelift. Už jen běžný pohled na testovaný vůz ukazuje, že došlo k hodně změnám. Příď je značně podobná vyššímu modelu Rafale, záď nese mnohem pohlednější a jinak zbarvené svítilny a netradiční odstín modrého laku Naxos je skvělým doplňkem k vrcholné výbavě Esprit Alpine. Ta omlazenému Renaultu Austral náramně sluší a pro ty, kteří milují velká kola, mám dobrou zprávu. V této výbavě jsou základem 20" disky, což je tak akorát.
Technické parametry Renault Austral facelift (2025) full hybrid E-Tech 200
Kompletní specifikace| Konstrukce | 4 510 × 1 825 × 1 618 mm, 1 592 kg |
|---|---|
| Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
| Výkon | 146 kW, 200 koní, točivý moment: 205 Nm / 1 750 ot/min |
| Baterie | 2 kWh |
| Nabíjení | |
| Spotřeba | Kombinovaná: 4,8 l / 100 km |
| Cena od | 854 000 Kč |
Nic většího oficiálně na vůz nedostanete a z mého pohledu je to vlastně dobře. Renault totiž zapracoval na podvozku, ale k tomu se dostanu později. Výbava Esprit Alpine je nejlepší, co lze pro vylepšený Austral zakoupit. Díky tomu lze počítat s tím, že v kabině najdete sportovně tvarovaná přední sedadla s Alcantarou, vtisknutým logem „A“ do opěrek a hlavně nebude chybět kompletní elektrické ovládání, výhřev a masáž. Potěší taktéž prošívaný volant v Alcantaře či interiérový designový paket Alpine. Nevýhodou může být nutnost připlatit si za skvěle svítící světlomety Matrix LED, které stojí 22 tisíc Kč. Ty nabízí ve srovnání s verzí před faceliftem mnohem dokonalejší vykrývání překážek před vozem a také světelný kužel mi přišel širší. Opět ale chybí přední mlhové světlomety či funkce „světlomety pro špatné počasí“.
Kdybych se pak měl vžít do role kupujícího, rozhodně bych investoval dalších 40 tisíc korun do systému 4Control Advanced. Natáčení zadních kol má totiž v případě Australu neuvěřitelně velký přínos a vůz se díky tomu dokáže pohybovat po silnici jako velmi hbitý had. V palubním menu vozu se navíc dá nastavit úhel, v jakém se zadní kola budou natáčet a například již v sedmém stupni z deseti mi přišlo, že vůz by snad chtěl jet rovnou bokem. Ačkoliv se bavíme o vrcholné výbavě Esprit Alpine, dle ceníku vychází na 994 tisíc Kč, přičemž je v ní zahrnut již silnější pohon s výkonem 200 koní. Možná proto je zde celkem dost příplatků, Renaultu to tak vlastně jde vyčítat jen z části. Kromě natáčení zadní nápravy bych ale dále dokoupil kvalitně hrající audiosystém Harman Kardon. Mohl jsem si vyzkoušet jeho několik zvukových režimů, celkem bohaté nastavení ekvalizéru a s klidem mohu říci, že za 24 tisíc korun to vážně stojí. Nový Austral se pak od svého předchůdce v kabině vlastně skoro neliší.
















Kdo by přesednul ze staré do nové verze, nemá šanci poznat, že je tady něco jinak. To má bohužel svá pro a proti. Zatímco kabina vypadá stále dost luxusně, je útulná a s přehledem pojme čtveřici průměrně vzrostlých dospělých, středový tunel je stále k vzteku. Obrovské madlo slouží k jeho posunu, protože pod ním se nachází objemný úložný prostor. Až doteď by bylo vše v pořádku, jenže kdyby se někdo z posádky vpředu rozhodl z tohoto prostoru něco vyndat, posunem vrchního dílu dojde k přejezdu držáku na nápoje. A jak jsem si mohl několikrát vyzkoušet, člověku to dojde až ve chvíli, kdy je už kelímek nebo plechovka s nápojem značně zmáčknutá a obsah vytéká všude kolem. To v Renaultu zkrátka nedomysleli a ani nové vydání Australu na tom není jinak. Přitom v ostatních ohledech je auto skoro až dokonalé. Palubní systém je přehledný, pracuje rychle a využívá služby od Googlu. Díky tomu lze využívat skvělý navigační systém s online informacemi (po přihlášení do Google účtu).
Potěší taktéž objem kufru, který se pohybuje v rozmezí 527 až 657 litrů, o čemž rozhoduje pozice zadní nastavitelné lavice. Největší novinkou ale představuje nové pohonné ústrojí a podvozek. Renault nejenže vyslyšel připomínky zákazníků a vyladil spolupráci elektromotoru se spalovací jednotkou, ale rovnou přidal i motorizaci, kterou můžeme znát ze současné generace modelu Espace. Vyladění systému přináší to, že se již nekoná typické cukání při přechodu z elektřiny na benzin a naopak. To přitom byla skoro až typická vlastnost předešlé verze, která mě tím dost často štvala. Nyní jsem ale nic takového nevypozoroval, ani na dálnici v rychlostech okolo 120 km/h. Když vůz jede na elektřinu, může do rychlosti 30 km/h vydávat jeden ze tří umělých zvuků, což se mi moc líbí. Naopak při jízdě na benzin jsem si hned všiml, že je v kabině mnohem větší ticho. Výrobce tak zřejmě přidal více tlumících hmot.


















Potěšení mi přinesl také podvozek, který sice nemůže být adaptivní, ale i jeho pasivní verze je nově naladěna hodně komfortně. Během testování vždy volím stejnou trasu, a tak mohu dost dobře porovnat, jak se vůz chová. Renault Austral mě překvapil tím, že i ostřejší nerovnosti dokázal celkem obstojně vyžehlit a dal o nich vědět jen tlumeným bouchnutím. Když jsem posléze přepnul vůz do sportovního režimu, natáčení zadní nápravy se přenastavilo na maximální desátý stupeň a volant citelně ztuhl. Zkusil jsem proto ostřejší jízdu na mé oblíbené okresní silnici a čekal, jak se to bude francouzské novince líbit. Musím ale přiznat, že měkčí nastavení podvozku přináší větší náklony v ostrých zatáčkách. Kdo ale zkusí rychlé tempo v přímce, podvozek nerozhodí ani série zvlnění, protože tlumiče stíhají vše „pobrat“. To mě hodně překvapilo, protože ačkoliv vůz vypadá s testovanou výbavou poměrně sportovně, jeho pohonné ústrojí je naladěno na spíše komfortní notu.
I přes výkon 200 koní nepojede hybridní verze více jak 175 km/h, ale z mého pohledu to většině postačí. Nejvíc zábavy za volantem si řidič omlazeného Australu stejně užije ve středních rychlostech a ve městě příplatkový systém 4Control Advanced ulehčí parkování, což ocení hlavně méně zkušení řidiči. Přidejte k tomu o dost lepší vizáž, luxusní výbavu Esprit Alpine a zapomenout nesmím ani na nízkou spotřebu. Ta po ujetí 850 km nepřekročila 5,7 l na 100 km, a to se bavíme o časté kombinaci dálnic a okresních silnic. Nový Renault Austral s motorem E-Tech 200 se z mého pohledu povedl a za cenu pod jedním milionem korun nabízí více než leckterá dražší konkurence.
foto: fDrive.cz