Design vozu, alespoň u testovaného Sportbacku, je velmi dynamický. Jak je u Audi zvykem, designéři si u kompaktu pohráli s detaily tak, aby i vzhledem dával jasně najevo, že patří k prémiové značce. Zároveň ale tyto detaily dávají vozu dynamický charakter. Ať už je to maska chladiče s šestiúhelníkovým vzorem, grafika předních i zadních světlometů nebo třeba kapota s negativním prolisem.
V interiéru pak zaujmou zajímavě tvarované výdechy klimatizace symetricky okolo přístrojového štítu. Ten je nově plně digitální a spolu s displeji orientovanými na řidiče celek budí dojem spíše kokpitu než klasické přístrojové desky v běžném autě. Takže interiér dává ještě více najevo sportovní charakter auta a celé to podtrhují sportovní sedačky s dobrým bočním vedením.
Dynamika verze 35 TDI není taková jako v Audi A4
Motor 35 TDI na mě ale nepůsobí tak živě jako ve zmíněné „áčtyřce“.
Jak jsem psal v úvodu, momentálně jsou v nabídce pouze tradiční motorizace a na mě vyšel diesel s označením 35 TDI. Nestuduji parametry motoru, protože nedávno jsem testoval Audi A4 35 TDI a motor měl 120 kW . Předpokládám tedy, že jde o stejný motor, když nese stejné označení. Ten je v tomto případě spojen s automatickou převodovkou S-tronic a stejně jako Škoda Octavia již nemá klasickou řadicí páku, nýbrž jen elektronický volič směru jízdy. Motor 35 TDI na mě ale nepůsobí tak živě jako ve zmíněné „áčtyřce“. Příliš to ale neřeším, zajímavé pro nás stejně budou spíše plug-in hybridní motorizace, a k důvodu se později vrátím.
Podívejme se ale na Audi A3 jako takové. Například podvozek je výborně odladěný, protože auto zvládá i sportovnější jízdu na okreskách a dobře sedí v zatáčkách. Zároveň ale nemohu říci, že by byl nekomfortní a tvrdý jak motokára. Zkrátka si s jeho naladěním konstruktéři pohráli a výsledek se povedl. Celkově má ale auto spíše sportovní charakter, což se bude hodit zejména k výkonným plug-in hybridním motorizacím, které budou mít výkon 150 a 180 kW. Při sportovní jízdě mám raději sedačku nízko, ale pak za mnou nezbývá mnoho místa pro nohy cestujících vzadu. Když si ale sedačku nastavím výše, tak se v pohodě při své výšce přes 1,9 m „za sebe“ vejdu, ovšem je to na úkor požitku z jízdy na pozici řidiče. Řešit problém s místem na zadních sedačkách se tedy dá, ale není to optimální.
Oceňuji i to, že když si potřebuji telefon nabít, mám na výběr mezi klasickým USB a USB-C
V Audi A3 je příjemné i to, že zde funguje bezdrátové propojení s telefonem pro funkci Apple CarPlay, takže nemusím řešit propojení kabelem, pokud nepotřebuji telefon nabíjet. Zároveň ale oceňuji to, že když si potřebuji telefon nabít, mám na výběr mezi klasickým USB a USB-C, zatímco v mnoha nových koncernových vozech je pouze USB-C, které na standardním kabelu k telefonu většina lidí nemá.
Plug-in hybridy již ponesou označení TFSIe
Audi A3 je tedy povedené auto a těším se na plug-in hybridní motorizace, ale i na g-tron, který pravděpodobně bude mít pod kapotou motor 1,5 TGI 96 kW. Plug-in hybridní motorizace už neponesou označení A3 e-tron jako předchozí generace, ale číslo označující výkonovou verzi a najdeme na nich „TFSIe“. Po projížďce jsem se ptal, jak je možné, že lehčí A3 35 TDI nemá takovou dynamiku jako větší A4 se stejným motorem a bylo mi řečeno, že 35 TDI u A4 sice znamená verzi s výkonem 120 kW, ale v Audi A3 se pod tímto označením skrývá motor 2,0 TDI o výkonu 110 kW. To mi nepřijde jako šťastné řešení, čekal bych že tento motor ponese označení třeba 30 TDI. Doufám, že alespoň u plug-in hybridních motorizací bude daná výkonová varianta používat stejné označení napříč modely, aby to bylo přehledné.