Nissan Micra
test

Nissan Micra

Zaostřeno na spotřebu
  • Potěšilo nás, jaká byla u auta s tříválcovým motorem spotřeba při plném obsazení a dálničním tempu
  • V testovaném modelu se výkon přenášel na přední kola přes pětistupňovou manuální převodovku
  • Oproti konkurenci má tříválcový motor naladěný na sto koní méně kultivovaný projev, především po nastartování

Tříválec, nebo raději čtyřválec? Automobilky dnes dávají tříválcové motory i do modelů, kde byste to možná nehádali. Přísné emisní normy nesouvisejí pouze s elektrifikací, ale také se zařazením menších motorů do nabídky. Litrový tříválec se tak dnes stal součástí motorové palety nejedné automobilky. Koupit si ho můžete jak u Škody Auto, Fordu, Audi a Hyundai, tak Nissanu, což nás dnes bude zajímat nejvíce. Japonská automobilka totiž litrový tříválec nabízí například v modelu Micra, který jsme otestovali.

Aktuální generace Micry celkem povyrostla a svému majiteli rozhodně nemusí sloužit pouze jako auto do města. Jak takový litrový tříválec s výkonem 100 koní ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem všech kol funguje?

Po nastartování motor roznáší nepříjemné vibrace prakticky do celého interiéru. Jakmile se motor zahřeje, zlepší se to, ale v kultivovanosti za konkurencí zaostává. Spotřeba 5,1 litru při dálničním i městském cestování je fajn hodnota. Jak se Micra ale bude chovat, když do auta posadíte čtyři dospělé osoby a zavazadelník naplníte až po okraj? Jak moc se zvedne spotřeba na dálnici a jak moc pohodlné je cestovat na zadních sedadlech?

Micra je jednoznačně auto pro čtyři osoby. Ačkoli jsem svého kamaráda přemlouval a chtěl ho posadit mezi další dva členy posádky na zadní lavici, moc se mu tam nelíbilo a řekl, že pojede raději vlakem. To není výtka, ale samozřejmost segmentu, kam Micra spadá. Ani tři osoby s výškou přes 190 centimetrů vám s úsměvem na tváři společnost dělat nebudou.

Nissan Micra
Proč ji koupit? Hezký design, dobrá spotřeba a pro některé i logo japonské automobilky.

První dálniční cesta na tempomat rychlostí 130 km/h, kam jsem se vydal sám, znamenala spotřebu 5,1 litru. Druhou cestu jsme absolvovali ve čtyřčlenné posádce. Benzinový litrový tříválec si musel poradit s hmotností vyšší o zhruba 350 kilogramů. Micra překvapila a spotřeba se zvedla jen o 0,7 litru, což beru jako dobrý výsledek. Na otázku, zda nebude mít tříválec vysokou spotřebu, se nebojím v případě Nissanu Micra odpovědět zamítavě.

Do města bych se tříválcového motoru vůbec nebál. Ostatně první dojmy ze Škody Scala ukázaly, že právě litrový tříválec je ve finále i lepší motor. U Nissanu jen počítejte, že ta kultivovanost v porovnání s konkurencí trošku zaostává.

Nissan Micra

Testovaný kus byl ve výbavě N-Sport a byl zahalen do červeného laku a černý kol. Designově se mi Micra líbí, což nemohu říci o interiéru. Daný výbavový stupeň vás vyjde na 386 700 Kč. Bohužel dostanete například pouze manuální klimatizaci. Bude to znít divně, ale když sáhnete po výbavě N-Connecta, která je o 20 tisíc korun levnější, tak klimatizaci budete mít automatickou. Holt buď upřednostníte vzhled, nebo praktičnost. Jinak ve výbavě máte vyhřívaná sedadla, kožený multifunkční volant či 7palcový infotainment. Nechybí ani parkovací kamera nebo tempomat.

Hezký vnější design, dobrá spotřeba a pro některé i logo japonské automobilky – to mohou být argumenty, proč si Nissan Micru koupit. I s tříválcem pod kapotou dává smysl. Pokud však plánujete Micru používat i jinde než ve městě, berte raději manuální šestistupňovou převodovku a také zvažte, zda vám sportovnější design stojí za to, abyste oželeli nějaké prvky výbavy.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze