Honda e Advance
test

Honda e Advance

Technologická hračka, kterou je radost řídit

Honda sice už měla ve výrobě elektromobily, například Jazz nebo elektrickou verzi modelu Clarity, ale žádný z nich se neprodával v Evropě. Honda e je tedy prvním elektromobilem značky na starém kontinentě a je naopak určená pouze pro evropský trh. Vychází ze studie Honda Urban EV Concept a je inspirovaná legendární první generací Civicu.

Jízdní vlastnosti: sportovní duch a zároveň relativně komfortní podvozek

I přes výše zmíněné technologie, které jsou určitě zajímavé, mě na Hondě e nejvíc bavily jízdní vlastnosti. Mám rád auta s pohonem zadních kol a Honda e navíc díky již zmíněnému ideálnímu rozložení hmotnosti, výborně odladěnému podvozku a sportovním pneumatikám (test probíhal ještě na letních) jede jako po kolejích. Na mokrém povrchu se mi ji ale podařilo dostat do smyku, a to krásně přetáčivého a dobře ovladatelného. Takže za mě super. Kupodivu je ale i přes sportovně naladěný podvozek vůz relativně komfortní, protože to rozhodně není tvrdá „motokára“ jako třeba BMW i3S nebo Mini Cooper SE.

Honda e Advance

Spotřeba a dojezd: běžné jízdy zvládne, ale nižší spotřeba by zlepšila dojezd

Pokud jde o spotřebu, ta je pro mě trochu zklamáním. Od takto technologicky vyspělého auta, které je stavěné od počátku jako elektromobil, jsem čekal lepší výsledky. A zároveň jsem v to i doufal, protože by mě bavilo s takovým autem jezdit eco-rally. Faktem ale je, že jasný důraz Hondy byl na jízdní vlastnosti, což potvrzují i sportovní pneumatiky namísto těch s extra nízkým valivým odporem. Přesto si ale myslím, že i při zachování těchto výborných jízdních vlastností by spotřeba mohla být i nižší. To by pomohlo i dojezdu, protože baterie o této velikosti u některých aut zvládne i o třetinu delší dojezd. Palubní počítač ukázal za celý test 18,7 kWh/100 km, ale spotřebu v různých režimech jízdy, včetně té reálné podle nabíjení, jsem rozebral v testu Hondy e ze seriálu Zaostřeno na spotřebu.

Honda e Advance spotřeba po testu spotřeby
Po městě je podle mě reálné ujet okolo 200 kilometrů.

Reálný dojezd se mi pohyboval v kombinovaném provozu a s větším podílem dálnic okolo 150 až 160 kilometrů, ale faktem je, že na dálnici spotřeba Hondy e stoupá nejvíce. Při klidnější jízdě po okreskách a po městě je podle mě reálné ujet okolo 200 kilometrů, což je u městského a příměstského auta dostačující. Ale pokud by se z baterie podařilo vytěžit delší dojezd, bylo by příjemnější mít rezervu na občasnou delší trasu. Baterii bych rozhodně v případě Hondy e nezvětšoval, většího dojezdu by se mělo dosahovat spíše efektivitou pohonu.

Nabíjení: podařilo se vyzkoušet jen 50 kW

Pokud jde o nabíjení, Honda v oficiálních materiálech neudává maximální nabíjecí výkon, ale uvádí trochu kratší čas na 100kW nabíjecí stanici než na 50kW. Teoreticky by tedy měla chvilkově zvládnout i vyšší výkon než 50 kW, ale nepodařilo se mi to ověřit, protože stanice Ionity odmítala spolupracovat, když jsem to zkoušel.

Honda e
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze