Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid Sport Line
test

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid Sport Line

Pohodový hybrid pro celou rodinu
2

Nejprodávanější model značky Honda se pro letošek dočkal nové verze Sport Line. V rámci jejího testu jsme dostali do rukou vůz s hybridní pohonnou soustavou, která spojuje atmosférický benzinový dvoulitr, elektromotor a baterie o skromné kapacitě 1,35 kWh. Bude to stačit na oslovení často náročné klientely? Nejen na tuto otázku jsme hledali odpověď.

Ačkoliv je tady s námi aktuální generace modelu CR-V již pěkných pár let, díky edici Sport Line se jedná o velmi zajímavé auto. De facto jde o pevný stupeň výbavy, který je k dispozici výhradně ve dvou barevných provedeních. V nabídce je perleťové černý lak Crystal Black a perleťový bílý odstín Platinum White. Námi testovaný černý exemplář ale více vystihoval podstatu označení edice. CR-V aktuální generace dostal do vínku nadčasový design a pohledné prvky karoserie, které byly v případě nové verze Sport Line ještě více zvýrazněny. Tak kupříkladu zadní světlomety dostaly decentní tmavší kryty, na karoserii je celá hromada černých doplňků a vlastně jen chromovaná lišta kolem bočních oken narušuje jinak příkladnou „temnou vizáž“ vozu. Vhod přichází i černá litá kola o průměru 18" a snad jen škoda jedné koncovky výfuku, která je zde navíc nevýrazná.

Technické parametry Honda CR-V Hybrid 4×4

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 600 × 2 117 × 1 679 mm, 1 693 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon (107 + 135) (145 + 184), točivý moment: 315 Nm
Baterie1,35 kWh
Nabíjení
SpotřebaKombinovaná: 7,1 l / 100 km
Cena od999 900 Kč

Honda CR-V v edici Sport Line pak překvapí také v interiéru, kde je jasně patrné patřičné oživení kabiny oproti jiným verzím a výbavám. Ve dveřích je například imitace tmavého dřevěného dekoru. Černý odstín dostaly také vnitřní kliky dveří, obložení volantu a samozřejmostí jsou i celokožená černá sedadla. Černý je i strop a na zadních sedadlech je i přes den vcelku velká tma, za což mohou ztmavená boční okna. Kabina vozu je ale jinak dostatečně útulná a nabízí přehledně uspořádané ovladače klimatizace, světel a různých bezpečnostních asistentů.

CR-V je na evropském trhu vlastně to největší, co se dá koupit. Na jiných světových trzích má ale Honda v nabídce i větší modely. Pokud se ale rozhodnete pro zakoupení CR-V, věřte nám, že do ní naskládáte poměrně hodně zavazadel a pojme čtveřici vzrostlých dospělých do výšky 190 cm. Pozor ale na fakt, že hybridní verze CR-V nemůže být na rozdíl od provedení se spalovacím motorem vybavena třetí řadou sedadel. Tohle je menší negativum hybridního ústrojí, které si vzalo daň i v podobě několika desítek litrů objemu kufru. Klasické CR-V totiž nabídne 561 litrů, kdežto hybridní varianta se musí spokojit jen s 497 litry. K tomu si přidejte nemožnost přikoupit dojezdové rezervní kolo a rázem máte dilema, které řeší každý zájemce o koupi hybridu.

Jinak je ale Honda CR-V nadmíru příjemným vozidlem, které nás po celou dobu testu hýčkalo velkým vnitřním prostorem, příjemně velkými sedadly a skvěle naladěným pohonným ústrojím. V rámci něho počítejte jen s automatickou převodovkou, jejíž ovládání probíhá trošku netradičně skrze klasická tlačítka zapuštěná ve středovém tunelu. A kdo by si snad myslel, že pádla pod volantem slouží k manuálnímu řazení, je na omylu. Těmito pádly se totiž dá volit síla rekuperace, kdy je k dispozici až pět úrovní. Na tu nejvyšší pak z Hondy CR-V Hybrid může být i tzv. „jednopedálové“ vozidlo, jelikož síla rekuperace je v tomto nastavení velmi vysoká a vůz dokáže takřka zastavit na místě. Nejdůležitějším aspektem testované specifikace je ale pohonné ústrojí.

Hlavní roli zde přebírá atmosférický dvoulitrový čtyřválec pracující v Atkinsonově cyklu, jehož výkon dosahuje průměrných 107 kW a nabídne točivý moment 175 Nm. K němu se pak přidává elektromotor, což dává dohromady kombinovaný výkon 135 kW a točivý moment 315 Nm. Takové hodnoty stačí k tomu, aby CR-V Hybrid zrychlila z 0 na 100 km/h ve verzi s pohonem obou náprav za 9,2 sekundy. Maximální rychlost hybridního modelu je tradičně omezena na 180 km/h, což má přispívat především k ochraně pohonného ústrojí a elektrické soustavy. A jelikož zde chybí klasické turbo nebo kompresor, není toto SUV žádný trhač silnice. Po motorové stránce je pak označení Sport Line trošku matoucí, protože sportovní je tady všechno vyjma motoru a dynamiky.

Pro jízdu lze zvolit elektrický pohon, hybridní pohon a klasický pohon jen skrze benzinový čtyřválec. Bohužel ale baterie vozu postrádají dostatečnou kapacitu k tomu, aby byl vůz schopen ujet čistě na elektřinu více jak dva kilometry. Přitom, pokud má řidič lehkou nohu na plynovém pedálu, může jet chvíli na elektrický pohon i po dálnici. Nám se povedlo aktivovat čistě elektrický režim ještě v rychlosti 98 km/h, kdy vůz ujel s plně nabitou baterií 1,2 kilometru. Přechod mezi hybridním a elektrickým pohonem je navíc takřka neznatelný a jen při silnějším sešlápnutí plynového pedálu se do kabiny začne dostávat typický monotónní hluk motoru a převodovky. CR-V Hybrid totiž využívá automatickou převodovku typu CVT, což má za následek otravné hučení vždy, když chcete po voze nějaký větší dynamický výkon.

Sportovně založené řidiče nepotěší

Jízdní projev je silně proměnlivý podle toho, co vlastně po hybridní Hondě CR-V vyžadujete. Chcete-li sportovní výkony a dynamické svezení, v tomto případě se ho příliš nedočkáte. Naopak klidnější řidiči se budou cítit nadmíru komfortně a s přijatelným tlakem na plynový pedál lze ujet na plnou nádrž o objemu 57 litrů klidně i 680 km. Nám se za celý testovací týden povedlo jezdit za 6,5 litru na 100 km, přičemž jsme ale potenciál pohonného ústrojí využívali maximálně z 60 %. Jakmile jsme se zkusili pohybovat trošku dynamičtěji, rázem se spotřeba začala blížit k osmi litrům na sto km, a to jsme pořád neměli aktivovaný režim Sport. Ten je zde pro zostření reakcí motoru a maximální ždímání baterií a motoru. I tak ale z CR-V Sport Line nedostanete žádné zázračné jízdní zážitky.

Honda CR-V Hybrid Sport Line je výborným společníkem nejen do města. V případě této verze ale musíte mít na paměti, že se jedná spíše o optický paket a nikoliv o vylepšení v motorové či podvozkové části. Navíc tato výbava postrádá některé prvky, které jsou dostupné ve verzi Executive. Ve výsledku je testovaný vůz určen hlavně pro ty, kteří se rádi ukazují a milují pohledy okolí. Hybridní pohonná soustava dokáže zázraky, avšak jen v případě, že řidič nejezdí příliš rychle.

V rámci testované verze nechyběl ani pohon všech kol, využívající vícelamelovou spojku. Ta spojuje hnací hřídel se zadním diferenciálem a je ovládána elektromotorem pohánějícím hydraulické čerpadlo. Každopádně je v nabídce i verze s pohonem přední nápravy, která nabídne o něco lepší dynamiku, nižší váhu a také o přibližně 50 tisíc Kč nižší cenu. Kdo ale miluje řízení, skvělou ovladatelnost a dostatečný jízdní komfort, pak je pro něj model CR-V jako dělaný.

Foto: Roman Havlín, fdrive.cz

honda-cr-v-hybrid
Klady
  • přijatelná spotřeba
  • sebejistý podvozek
  • vnitřní prostor a variabilita
  • skvěle okořeněný design
Zápory
  • nejde přikoupit některé prvky výbavy
  • maličký dojezd na elektřinu
Diskuze ke článku
Z H
Z H
Řekl bych že auto žádnou CVT převodovku nemá, ale auto je poháněno elektromotorem nebo ho motor pohání přes 1stupňovou převodovku.
Lukáš Veselý
Lukáš Veselý
CRVěčka jsou napohodu.....škoda, že ne pro průměrnou pohodovou českou rodinu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze