BMW X3 M40d MHEV (2022)
test

BMW X3 M40d MHEV (2022)

Radost na čtyřech kolech
1

Mild-hybridní pohon se pomalu, ale jistě stává běžnou záležitostí i u sportovně laděných automobilů, v tomto případě SUV honosícím se doplňkovým písmenem „M“. A právě v této úpravě jsem si mohl vyzkoušet BMW X3 M40d MHEV, které se na svou velikost a výkon chlubí překvapivě příjemnou spotřebou.

Že se v případě testovaného BMW X3 M40d MHEV jedná o velmi rychlé „přemisťovadlo“ je asi na první pohled každému jasné, překvapí ale také spotřeba, použité technologie a další aspekty. Čím vším dokáže populární SUV zaujmout?

Technické parametry BMW X3 M40d MHEV (2022)

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 713 × 1 897 × 1 676 mm, 2 080 kg
PohonHybridní (elektřina/nafta), hnaná náprava: 4×4
Výkon250 (8) kW, 340 (11) koní, točivý moment: 700 Nm / 1 750 ot/min
Nádrž68 l
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od2 600 000 Kč

Komfort především

BMW X3 M40d dorazilo ve stylové šedé barvě Individual Grigio Telesto, která je skvělou volbou, pokud nechcete příliš vyčnívat, ale zároveň dát spolu s dalšími designovými prvky decentně najevo, že máte pod kapotou pěkných pár stovek koníků. Vůz zaujme rovněž výraznými průduchy v předním nárazníku, speciálně tvarovanými zpětnými zrcátky „M“ nebo spoilerem s výrazným nápisem Performance. Naživo to navíc X3 M40d sluší ještě o něco víc než na fotografiích.

Při zkoumání detailů si lze pak všimnout kromě obligátního loga M rovněž světel BMW Laser, která jsou jedním slovem fenomenální. V noci díky nim dohlédnete na více než půl kilometru daleko a zároveň si perfektně poradí se zamezením oslňování ostatních řidičů.

Testovaná verze je však zajímavá i po nahlédnutí do interiéru, kde na posádku čeká kůže Merino v kombinaci černé a červené, která skvěle ladí s již zmíněným šedým lakem. Pohodlná sedadla s možností konfigurace přesně dle představ řidiče, případně spolujezdce, jsou pak třešničkou na dortu. Velmi rychle jsem si zde našel komfortní pozici za volantem s ideální úrovní bočního vedení, které podrží i při rychlejším projíždění zatáček. Zkrátka je jasné, že u tohoto vozu hraje pohodlí prim.

Technologicky vyspělý, ale s citem

Stran ovládání pak nebudu skrývat nadšení ze zachování fyzických ovládacích prvků nejen u klimatizace, ale například i přeskakování skladeb či změny rádiové stanice, a to nejen na pohodlně tvarovaném robustním volantu, ale zejména v prostorech pod velkým displejem. U vozu s cenou startující na necelých dvou milionech korun a v testované konfiguraci pak přibližně za 2,6 milionu pouze nechápu rozhodnutí designerů u výdechů klimatizace a přidruženého prostoru vsadit na stříbrný plast imitující kov. V době, kdy jsou šasi i cenově dostupnějších notebooků vyrobeny z hliníku, by jistě nebyl problém nechat vyrobit tuto součástku z poctivého kovu, nehledě na to, že by se jednalo (alespoň v případě recyklovaného hliníku, který je standardně využíván) o mnohem více environmentální prvek. Použití plastu zamrzí i vzhledem k tomu, že kůže je jinak pěkně obšitá a celkově je úroveň dílenského zpracování bez výtek.

Důležitým prvkem, který doplňuje zážitek z řízení testovaného vozu, je také infotainment, jehož středobodem je 12,3" obrazovka doplněná o digitální přístrojovou kapličku. Uživatelé mají možnost podrobného nastavení atributů důležitých pro co nejlepší zážitek v dané situaci, jako je odezva motoru či brzd nebo tuhost řízení a další. Vše je samozřejmě zpracováno ve velmi pěkné a moderně vypadající grafice s rychlou odezvou na každý dotyk a případně i bezdotyková gesta pro změnu hlasitosti, přeskakování skladeb apod., která vás vůz rád naučí. K dispozici je rovněž bezdrátové nabíjení telefonu v přihrádce, která je dostatečně prostorná i pro umístění těch největších smartphonů. BMW navíc svůj infotainment postupně vylepšuje, což umí i formou OTA, tedy bezdrátově bez potřeby návštěv servisu.

Výkon nadevše?

Pohonné ústrojí testovaného vozu reprezentuje především třílitrový naftový šestiválec s výkonem 250 kW (340 koní), max. točivým momentem až 700 Nm a zrychlením z 0 na 100 km/h během 4,9 s. V kombinaci s adaptivním podvozkem, který umí být dle situace příjemně tuhý, ale také zvládne vyžehlit nerovnosti na silnici, a náhonem na všechna čtyři kola se jedná o velmi rychlý vůz, který vás spolehlivě zaboří do sedadla, ačkoliv vrcholová benzínová verze (bez jakéhokoliv hybridního ústrojí) nabídne výkon ještě vyšší.

Při klidnější jízdě motor takřka neuslyšíte.

Mild-hybridní ústrojí se (možná) mírně projeví na spotřebě, především však přidává na komfortu, neboť při pojížďkách v menších rychlostech (například na parkovišti u obchodního domu) dokáže v některých momentech vypnout motor, aniž by o tom řidič věděl. Díky tomu je v takových případech chod o něco tišší, ovšem motor je natolik kultivovaný, že pokud jej nebudete vytáčet rychlejší jízdou, příliš jej neuslyšíte.

Navzdory tomu, že testovaný vůz není ani v nejrychlejším provedení, vás bude často překvapovat svou dynamikou. Na rozdíl od klasických elektromobilů pak především ve vyšších rychlostech, kdy mu nedochází dech a táhne s vervou. Avšak ani při svižném ježdění vás přitom nebude čekat ošklivé překvapení při zhlédnutí údajů o spotřebě. Během testu se spotřeba pohybovala na hodnotě okolo 8 litrů na 100 kilometrů, což lze vzhledem ke svižnějšímu ježdění po okreskách ve sportovním režimu a spíše městských pojížďkách považovat za skvělý výsledek.

Zhodnocení

BMW X3 M40d MHEV (2022) je velmi povedené SUV, které ohromí vysokým výkonem a dynamikou, ale také přívětivou spotřebou. Technologicky se pak jedná velmi dobře vybavený vůz, v interiéru čeká na řidiče i zbylé cestující bohatý komfort i přehršel technologií včetně povedeného infotainmentu. Škoda je snad jen zbytečného použití plastových prvků, které však najdeme třeba i v modelu iX.

Foto: Petr Vojtěch, fdrive.cz

bmw-x3-m40d-mhev
Klady
  • kultivovaný projev
  • vysoký výkon
  • přívětivá spotřeba
  • povedený infotainment
Zápory
  • plastová imitace kovových částí v interiéru
Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Naposledy upraveno: 9. 11. 09:17
Takže přívětivá spotřeba energie 80kWh/100km. Dívejme se na to takto elektricky.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze