Teslisté se začali originálně mstít zabíračům míst z vlastních řad

9
Teslisté se začali originálně mstít zabíračům míst z vlastních řad
Fotografie: Tesla
  • Problém neoprávněně zabraných míst u nabíječek není zdaleka jen evropské specifikum
  • Řada majitelů Tesel se naučila využívat místa u stojanů jako bezplatná parkoviště
  • Pomsta na sebe nenechala dlouho čekat, je originální a využívá slabinu Tesel

Řidiči elektromobilů ten problém důvěrně znají; místo u nabíječky je zabrané někým, kdo tam nemá co dělat. Zpočátku to pravidelně bývali řidiči spalovacích automobilů, kteří to dělali buď ze zlomyslnosti, či z čiré nevědomosti. Dokonce se pro jejich chování vžil anglický název ICEing vycházející z anglické zkratky pro spalovací auto ICE, tedy Internal Combustion Engine (do češtiny bychom toto slovo mohli volně převést třeba jako fosilování). Jenže doby pionýrského nadšení rychle skončily a elektromobily si bohužel už nekupují jen ohleduplní nadšenci. Bezohledné zneužívání stání u nabíječek, mnohdy výhodně umístěných, jako parkovacích míst, se začalo šířit i mezi elektromobilisty. A rázem tu máme novou přezdívku EVholes (něco jako elektroparchanti).


Zatímco u většiny značek se tyto konfliktní situace řeší obtížně a zdlouhavě, teslisté přišli s elegantní a rychlou pomstou vůči jiným teslistům stojícím na místech u Superchargerů bez nabíjení. Využívají faktu, že Tesly otevřou kryt nabíjecího konektoru po zmáčknutí ovladače na Superchargeru i bez přítomnosti majitele, a vůz této značky zabírající místo prostě k příslušnému stojanu připojí. Tesly jak známo nepotřebují další autentizaci u stojanu a po připojení k Superchargeru se ihned propojí a začnou nabíjet. A po ukončení nabíjení účtují dynamicky nastavené poplatky za parkování, které mohou být v exponovaným časech na frekventovaných místech hodně mastné. Takže překvapený bezohledný teslista po návratu najde svůj vůz připojený a na faktuře pak mnohdy pořádný ranec za parkování.


Tato na první pohled elegantní pomsta je bez debat lepší alternativou než nejrůznější naschvály se zablokováním výjezdu, či dokonce vypuštěním kol nebo poškozením auta. Jenže porušuje základní pravidlo, že na cizí auto se nesahá, navíc může takové odplatě hulvát snadno předejít tak, že zaparkuje dál od stojanu, či opačně (Superchargery mají krátké nabíjecí kabely). Z přiložených videí je navíc jasné, že jsou mstitelé na své skutky hrdí. Co si o tom myslíte vy?

Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Pěkný, holt SC je výhoda :)))
Kryštof Dostál
Kryštof Dostál
Tohle bych tam nechal. Tohle říkám jako někdo kdo Teslu fakt chce. Aspoň můžeš takového šmejda nějak potrestat
Michal Sedlacek
Michal Sedlacek
Hlavně že autor je hrdý na rádoby vtipný volný překlad slova ICEing jako “fosilování” 🤷‍♂️

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze