Tesla podle informací webu automobile-propre.com vstoupila do roku 2025 s nepříznivým vývojem prodejů v Evropě i na svém domácím trhu. Statistika lednových registrací ukazuje výrazné poklesy v několika klíčových zemích. Ve Velké Británii se registrace snížily o 12 %, v Německu dokonce o 60 %. Největší propad Tesla zaznamenala ve Francii, kde dodávky klesly o 63 %. Podobný vývoj je patrný i ve Švédsku (-44 %), Norsku (-38 %) a Nizozemsku (-42 %). Zajímavé je, že celkový trh s elektromobily ve Velké Británii roste a Tesla zde klesla v žebříčku prodejů z 2. na 7. místo. Volkswagen, Mercedes i Peugeot v lednu prodaly více elektromobilů než americká značka. Podobně se situace vyvíjí i v Kalifornii, největším automobilovém trhu USA, kde Tesle klesly prodeje o 12 %.
Jedním z faktorů může být takzvaný „Muskův efekt“. Podle průzkumu společnosti Electrifying až 59 % britských zákazníků uvažujících o koupi elektromobilu přiznává, že kontroverzní výroky Elona Muska by je mohly odradit od koupě Tesly. Podle CEO Electrifying Ginny Buckleyové se Muskova polarizující osobnost stále více propisuje do vnímání značky. Dalším důvodem může být stagnace nabídky. Tesla od uvedení Modelu Y v roce 2020 nepřišla s novým spotřebitelským modelem, zatímco konkurence rozšiřuje svou nabídku. Zákazníci navíc čekají na modernizaci Modelu Y a větší inovace. Navzdory poklesu prodejů se akcie Tesly zatím drží, ale rostoucí konkurence a změna spotřebitelských nálad by mohly přinést další výzvy. O tom, jak se Tesla popere s tvrdší konkurencí, rozhodnou následující měsíce.