Tesla Model S si drží hodnotu dvakrát lépe než konvenční vozy

2
Tesla Model S si drží hodnotu dvakrát lépe než konvenční vozy
Fotografie: tesla.com
  • Nová studie říká, že elektromobily ztrácí na hodnotě rychleji než klasické vozy
  • To je dáno finančními pobídkami i rychle se vyvíjejícími technologiemi
  • Neplatí to však pro Model S, který má odpisovou sazbu pouhých 17,1 %

Že si vozy Tesla dokáží udržet svou hodnotu delší dobu než jiné automobily je dlouhodobě známý fakt, se kterým operuje i samotná automobilka. Nyní však byla vypracována poměrně obsáhlá studie, která tento fakt podkládá tvrdými daty.

Tesla Model S (2012)

Autorem studie je společnost iSeeCars, která se v ní pustila do zkoumání a porovnávání poklesu cen jednotlivých vozů. Díky tomu bylo potvrzeno, že elektromobily v současné době ztrácejí na ceně rychleji než klasické vozy, což je dáno především tempem vývoje technologií a snižováním nákladů na jejich výrobu. Průměrná odpisová sazba je u elektromobilů 56,6 %, kdežto klasické vozy s konvenčními pohonnými jednotkami mají tuto sazbu ve výši 38,2 %.

Důvod poklesu cen vozů je však ještě jeden. Jsou jím pobídky ze strany úřadů, díky kterým dostávají kupující nového elektromobilu určitý finanční příspěvek na nákup. Web electrek.co přirovnává tento stav ke koupi nového vozu, ve kterém máte uložený onen příspěvek v bankovkách v kufru vozu. Když chcete vůz prodat, peníze z kufru jednoduše vyndáte a prodáváte, ovšem v ten moment automobil ztrácí na hodnotě onu částku, kterou jste z vozu vyndali.

Ovšem i zde musí být určitá výjimka potvrzující pravidlo, a tou je Model S od Tesly. Zatímco průměrně mají elektromobily odpisovou sazbu 56,6 %, u Modelu S je tato sazba pouze 17,1 %. Co je důvodem? Především technologická vyspělost vozů Tesla. I přesto, že je Model S jedním z nejstarších elektromobilů, se kterými studie pracovala, technologický náskok Tesly se v něm zcela jasně odráží.

Vůbec nejvyšší odpisovou sazbu má Fiat 500e s 69,7 %. Na druhém místě je BMW i3 s 63,3 % a na třetím místě Nissan Leaf. Pokud se podíváme na opačnou stranu spektra, hned po Modelu S má nejnižší odpisovou sazbu Chevrolet Volt, která je však s 52,8 % podstatně vyšší než u Tesly.

Tesla Model S 70D – test

Technické parametry Tesla Model S (2012) 75D

Konstrukce? × ? × ? mm, ? kg
Pohon?, hnaná náprava: 4×4
Výkon386 kW, 518 koní
Baterie75 kWh
Nabíjenípalubní: 12 kW,
Spotřeba?, dojezd: 417 km
Cena od2 080 000 Kč
Diskuze ke článku
no_name
Protože není téměř žádná konkurence. Leaf s 24kWh a Kia s 28kWh nemůžou konkurovat. Až budou bazarový ostatní auta co mají baterky 40+ tak spadne i tesla.
CarlosEV
můžu poprosit o vysvětlení co je odpisová sazba v článku ?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze