Když se na svět dostaly první informace o nejvýkonnější verzi Tesly Model S, spekulace hovořily o ještě lepší verzi Plaid+. Tu však Tesla nakonec zavrhla. Už standardní provedení Plaid je přímo šíleným elektromobilem, jenž přes svůj nenápadný vzhled nabídne výkon 1 020 koní a dynamiku, kterou mu závidí většina supersportů bez ohledu na typ motoru. O to zajímavější se zdá být událost, o které informuje teslarati.com. Kalifornský výrobce opět zavítal na slavný závodní okruh Nürburgring a k vidění tam byl exemplář s dodatečnými aerodynamickými prvky karoserie.
BREAKING: Tesla Model S Plaid returns to Nürburgring with active rear spoiler and 'Track Pack' https://t.co/VW8IM6cROf by @KlenderJoey
— TESLARATI (@Teslarati) October 14, 2021
Nejzajímavějším prvkem je bez pochyby aktivní zadní křídlo, které navíc umí měnit úhel sklonu. To u Modelu S Plaid rozhodně nenajdeme a je velkou neznámou proč. Elon Musk je často dost tajemný a možná si „stopku“ nejrychlejší Tesly současnosti nakonec rozmyslel. Kromě toho se na trati objevily i další dva kusy, které však zadní spojler postrádaly. Vypadá to tedy tak, že Tesla srovnává různě vybavené varianty Modelu S Plaid a ve finále rozhodne, jaké aerodynamické úpravy u ní případně ještě provede.
Technické parametry Tesla Model S Plaid
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 5 021 × 2 037 × 1 431 mm, 2 265 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 750 kW, 1 020 koní, točivý moment: 1 420 Nm |
Baterie | 100 kWh (95 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 18,7 kWh / 100 km, dojezd: 600 km |
Cena od | 3 465 900 Kč |