Tesla se v poslední době musí proklínat za to, že na trh po letech čekání opravdu vpustila model Cybertruck. Nejen, že byl v době uvedení mnohem dražší, než se původně očekávalo, ale skoro co měsíc se vůči tomuto modelu konají různé svolávací akce, kterých je aktuálně již deset. Tou poslední je problém, který se týká příplatkové terénní světelné rampy. Ta byla instalována pouze v servisních centrech Tesly pro majitele, kteří si ji zakoupili v rámci limitované edice Foundation Series na konci roku 2023. Jenže nyní se ukázalo, že tento prvek výbavy může za jízdy doslova odpadnout z vozu. Jak je to možné? LED světelná rampa byla od začátku trochu kontroverzní. Do servisních center po celé zemi dorazila pozdě a byla instalována pomocí lepidla, nikoli pomocí starých dobrých šroubů a matic.
Navíc, protože přídavný světlomet není schválen pro použití na běžných silnicích, nechal výrobce finální zapojení na majiteli. Nyní je však svoláváno do servisů 6 197 kusů Cybertrucku, protože hrozí oddělení světelné rampy po celé šířce vozu. V dokumentech zveřejněných Národním úřadem pro bezpečnost silničního provozu (National Highway Traffic Safety Administration) společnost Tesla uvedla, že již obdržela 619 reklamací a jednu zprávu z terénu, která se týkala oddělené světelné rampy. Tesla je na druhou stranu ráda, že zatím nedošlo k žádné dopravní nehodě či zranění. A v čem je tedy problém? Za vše může nejen samotné lepidlo, ale také různé dodatečné změny montážních pokynů, které provedla Tesla, ale servisní technici, kteří instalaci zajišťovali, je pravděpodobně nedodrželi.
První odpadnuté světelné rampy pak byly zaznamenány již letos v únoru. Tesla poté změnila postup a přikázala upravit montážní postup. Jenže i tak se později zjistilo, že technici nadále ignorovali manuál a dělali si vše podle sebe. Nyní je Tesla nucena všechna svolaná vozidla pečlivě zkontrolovat, zda jejich přídavné světelné rampy nevykazují v místě montáže delaminaci nebo poškození. Pokud se přijde na závadu, bude světelná lišta nahrazena novou, která již bude instalována pomocí pásky a „pozitivního mechanického upevnění“. Pokud se ale na poškození ani delaminaci nepřijde, i tak dojde v servisu na dodatečnou montáž držáku rampy, který bude s karoserií spojen mechanicky. Ve výsledku to tak znamená, že u všech 6 197 kusů bude zjednána náprava, která je pro zákazníka zcela zdarma, avšak pro automobilku nikoliv.
Technické parametry Tesla Cybertruck Cyberbeast
Kompletní specifikace| Konstrukce | pick-up, 5 683 × 2 200 × 1 791 mm, 3 104 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
| Výkon | 630 kW, 857 koní, točivý moment: 1 390 Nm |
| Baterie | 123 kWh (120 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, Mennekes |
| Spotřeba | ?, dojezd: 515 km |
| Cena od | 2 611 636 Kč |
