Ještě nedávno byl Tesla Cybertruck oslavován jako revoluce na čtyřech kolech s futuristickým designem, pancéřovou karoserií a vizí zcela nového pojetí elektrických pick-upů. Dnes je ale podle informací webu automobile-magazine.fr situace zcela opačná. Stačilo několik měsíců a z kdysi „nejúžasnějšího vozidla planety“ se stal terč ostré kritiky i zklamání. Pro americkou Teslu je Cybertruck spíše přítěží než triumfem, a to v době, kdy automobilka čelí poklesu prodejů na klíčových trzích.
Od milionu rezervací ke 40 tisícům prodejů
Tesla se před uvedením tohoto modelu chlubila více než milionem rezervací, realita je ale o poznání chudší. Skutečných kupujících je pouze okolo 40 tisíc, což je drtivý propad důvěry veřejnosti. Z původně plánované roční produkce 250 000 kusů se zatím prodává jen zlomek, a ve skladech leží více než 10 000 neprodaných kusů. Při průměrné ceně přes 80 tisíc dolarů (cca 1,75 mil. Kč) to znamená zásoby v hodnotě přes 800 milionů dolarů (cca 17,5 mld. Kč).
Fiasko výroby a opakované přerušování provozu
Gigafactory v texaském Austinu, kde se Cybertruck vyrábí, zažívá těžké časy. Tesla musela opakovaně přerušit výrobu, poprvé již v prosinci 2024. Zaměstnanci byli odesláni domů a další budoucnost tohoto modelu zůstává nejasná. Od začátku roku 2025 navíc prodeje auta klesají, a to i přes silný marketing. Pro srovnání Ford F-150 Lightning, přímý konkurent, prodal v prvním čtvrtletí 7 913 kusů, zatímco Cybertruck jen 7 126 (podle dat S&P Global Mobility). Tesla tak ztrácí pozici i mezi elektromobilními pick-upy.
Selhání desetiletí?
Zatímco Model Y se v letech 2023 a 2024 stal nejprodávanějším vozem na světě, Cybertruck se sice zapsal do historie, ale úplně jinak. Forbes jej označuje za „největší selhání automobilového průmyslu za poslední desetiletí.“ A ať už je toto hodnocení jakkoli přísné, realita ukazuje, že Tesla s tímto modelem trefila vedle.
Technické parametry Tesla Cybertruck Cyberbeast
Kompletní specifikace| Konstrukce | pick-up, 5 683 × 2 200 × 1 791 mm, 3 104 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
| Výkon | 630 kW, 857 koní, točivý moment: 1 390 Nm |
| Baterie | 123 kWh (120 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, Mennekes |
| Spotřeba | ?, dojezd: 515 km |
| Cena od | 2 611 636 Kč |


Uz jen za toto by ho meli okamzite odvolat. To neni jen o tom kolik jich stoji ve skladech, ale o tom na jakou produkci si nasmlouvali dodavatelske retezce, ktere kdyz nedodrzi, bude je to stat dalsi hromadu penez. Proto se tak boji zastavit uplne produkci a radeji vyrabi na sklad.
To je tak kdyz se prerostle dite radi s ditetem jak vyrabet auta…konkretne, kdyz se ho X zeptal proc auta z budoucnosti nevypadaji jako auta z budoucnosti a Musk na zaklade toho prosadil tuto neprodejnou ohavnost, navic s mizernym dojezdem atd.