Cybertruck, aneb z technologické senzace k marketingovému fiasku

2
Cybertruck, aneb z technologické senzace k marketingovému fiasku
Fotografie: Tesla
  • Z trháku, který chtělo přes milion lidí, je nakonec pár desítek tisíc kusů
  • Ve skladech Tesly stojí přes 10 000 neprodaných kusů

Ještě nedávno byl Tesla Cybertruck oslavován jako revoluce na čtyřech kolech s futuristickým designem, pancéřovou karoserií a vizí zcela nového pojetí elektrických pick-upů. Dnes je ale podle informací webu automobile-magazine.fr situace zcela opačná. Stačilo několik měsíců a z kdysi „nejúžasnějšího vozidla planety“ se stal terč ostré kritiky i zklamání. Pro americkou Teslu je Cybertruck spíše přítěží než triumfem, a to v době, kdy automobilka čelí poklesu prodejů na klíčových trzích.

Od milionu rezervací ke 40 tisícům prodejů

Tesla se před uvedením tohoto modelu chlubila více než milionem rezervací, realita je ale o poznání chudší. Skutečných kupujících je pouze okolo 40 tisíc, což je drtivý propad důvěry veřejnosti. Z původně plánované roční produkce 250 000 kusů se zatím prodává jen zlomek, a ve skladech leží více než 10 000 neprodaných kusů. Při průměrné ceně přes 80 tisíc dolarů (cca 1,75 mil. Kč) to znamená zásoby v hodnotě přes 800 milionů dolarů (cca 17,5 mld. Kč).

Fiasko výroby a opakované přerušování provozu

Gigafactory v texaském Austinu, kde se Cybertruck vyrábí, zažívá těžké časy. Tesla musela opakovaně přerušit výrobu, poprvé již v prosinci 2024. Zaměstnanci byli odesláni domů a další budoucnost tohoto modelu zůstává nejasná. Od začátku roku 2025 navíc prodeje auta klesají, a to i přes silný marketing. Pro srovnání Ford F-150 Lightning, přímý konkurent, prodal v prvním čtvrtletí 7 913 kusů, zatímco Cybertruck jen 7 126 (podle dat S&P Global Mobility). Tesla tak ztrácí pozici i mezi elektromobilními pick-upy.

Selhání desetiletí?

Zatímco Model Y se v letech 2023 a 2024 stal nejprodávanějším vozem na světě, Cybertruck se sice zapsal do historie, ale úplně jinak. Forbes jej označuje za „největší selhání automobilového průmyslu za poslední desetiletí.“ A ať už je toto hodnocení jakkoli přísné, realita ukazuje, že Tesla s tímto modelem trefila vedle.

Technické parametry Tesla Cybertruck Cyberbeast

Kompletní specifikace
Konstrukcepick-up, 5 683 × 2 200 × 1 791 mm, 3 104 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon630 kW, 857 koní, točivý moment: 1 390 Nm
Baterie123 kWh (120 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 515 km
Cena od2 611 636 Kč
Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
Naposledy upraveno: 21. 5. 17:13
Jenze to nebyla Tesla, ale Musk, ktery trefil uplne vedle.
Uz jen za toto by ho meli okamzite odvolat. To neni jen o tom kolik jich stoji ve skladech, ale o tom na jakou produkci si nasmlouvali dodavatelske retezce, ktere kdyz nedodrzi, bude je to stat dalsi hromadu penez. Proto se tak boji zastavit uplne produkci a radeji vyrabi na sklad.

To je tak kdyz se prerostle dite radi s ditetem jak vyrabet auta…konkretne, kdyz se ho X zeptal proc auta z budoucnosti nevypadaji jako auta z budoucnosti a Musk na zaklade toho prosadil tuto neprodejnou ohavnost, navic s mizernym dojezdem atd.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Poučme se z toho. Platit to bude Tesla.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze