Na sociální síti X se před dvěma dny objevil příspěvek floridského softwarového vývojáře jménem Jonathan Challinger. Ten si loni zakoupil Teslu Cybertruck a nyní se pochlubil sadou fotografií, která pochází z dopravní nehody. V té hrál hlavní roli jeho elektrický pick-up a Challinger tvrdí, že za všechno může Tesla, která i přes plně aktivní systém FSD neuměla správně odbočit a narazila do obrubníku. Pokročilý systém podpory řízení od Tesly, o kterém Elon Musk tvrdí, že tento rok jej bude možné používat bez dozoru řidiče, zkrátka nedokázal poznat včas nebezpečí a Cybertruck byl díky tomu odsouzen k velkému poškození. I když je v současné systém FSD podmíněn dozorem řidiče, Challinger stejně dává vše za vinu Tesle, protože než jej vůz stihl na cokoliv upozornit, nehoda byla na světě.
Soooooo my @Tesla @cybertruck crashed into a curb and then a light post on v13.2.4.
— Jonathan Challinger (@MrChallinger) February 9, 2025
Thank you @Tesla for engineering the best passive safety in the world. I walked away without a scratch.
It failed to merge out of a lane that was ending (there was no one on my left) and made… pic.twitter.com/vpT4AGz8jZ
Aby toho nebylo málo, po nárazu do obrubníku se Cybertruck odmrštil na blízkou lampu, o kterou se zastavil. Díky tomu je škoda na vozidle obrovská a sám Challinger nečekal, jaký bude mít jeho příspěvek na síti X úspěch. K dnešnímu dni jej vidělo přes dva miliony uživatelů a dva dny se tam shromáždilo takřka dva tisíce komentářů. Tato nehoda opět dokazuje, že ani systém FSD není úplně dokonalý a dokud u něj bude potřeba asistence řidiče, nikdy se na něj nedá 100% spolehnout. Elon Musk však o tomhle systému prohlašuje, že ještě letos projde výrazným zdokonalením, které přinese o dost bezpečnější jízdu. Jak už je ale zvykem u značky Tesla, v tomto případě je potřeba vyčkat na konečné výsledky a nespoléhat se jen na sliby.
Technické parametry Tesla Cybertruck Cyberbeast
Kompletní specifikaceKonstrukce | pick-up, 5 683 × 2 200 × 1 791 mm, 3 104 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 630 kW, 857 koní, točivý moment: 1 390 Nm |
Baterie | 123 kWh (120 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 515 km |
Cena od | 2 611 636 Kč |
Jejda, kolikrat se me uz Tesla za tech 382tis. kilometru pokusila zabit, to bych nespocital, a to uz radeji nepouzivam ani adaptivni tempomat a na kazdou delsi cestu vypinam hlidani pruhu, a stejne mi cas od casu trha volant z ruky a chce me poslat nekam do soubezne jediuciho kamionu nebo svodidel… opakuji, ze i pres vypnutou funkci hlidani jizdnich pruhu. Nu a to obcasne bezduvodne dupani na brzdu na dalnici jsem tu uz taky mnohokrat popisoval.
Tesla FSD je za me katastrofa!
Někdo na to jde přes aukci - ti slušní, ti druzí, co nechtějí ztratit, riskují jinak (a riskují vše).