Dnes proběhlo slavnostní uvedení nové tramvaje Škoda ForCity Plus 52T do provozu a kolem poledne vyrazí souprava vozit první cestující z hloubětínské vozovny. Začne na Lehovci na vloženém pořadí linky 12 a během dne se zřejmě několikrát otočí na lince Lehovec–Sídliště Barrandov a zpět. Počínaje sobotou 21. 6., tedy prvním letním dnes, vyrazí na linku už od rána na regulérním 9. pořadí. V neděli vůz vyrazí na pořadí 4 a potom ve všední dny opět na devátém pořadí. Jízdní řády naleznete v tiskové zprávě Dopravního podniku hlavního města Prahy.
Aktuálně jsou v Praze první dvě soupravy číslo 9503 a 9504. První jmenovaná dorazila jako první a také nejdříve splnila povinné penzum homologačních kilometrů v pražských ulicích nejprve zcela bez zátěže, později s neživou zátěží, simulující hmotnost živých pasažérů v plně obsazené tramvaji. A právě tramvaj 9503 jako první začne vozit cestující na dlouhé lince 12, která se jako jedna z mála vyhýbá úzkému centru Prahy, zato ji však čeká výzva strmého stoupání na barrandovské estakádě, kde v čase jejího dokončení nesměly jezdit starší tramvaje typu T3 s odporovou regulací.
Pokud jste tedy zvědaví, jak se nejmodernější pražské tramvaji daří vyrovnávat se s nástrahami mimořádně náročného provozu na síti DPP, máte dneškem počínaje příležitost to vyzkoušet. Čeká vás plně nízkopodlažní, klimatizovaná souprava se 70 místy k sezení a revolučně řešeným pojezdem, který by se měl v Praze osvědčit lépe, než řešení, použitá v předchozích typech 14T a 15T. Neváhejte dlouho, přeci jen se stále jedná o testovací provoz zcela nového typu, který může kdykoliv přerušit případná porucha či nehoda.
V pražských ulicích se brzy objeví všech 40 zatím objednaných kusů, na dalších 160 platí až do roku 2032 opce. Nový model tramvají aktuálně nebude nahrazovat žádný ze starších typů, provozovaných u DPP. V současné době totiž probíhá rychlé rozšiřování tramvajové sítě, takže nové vozy pokryjí zvýšenou potřebu souprav, a některé starší vozy se začnou nahrazovat až v okamžiku, kdy DPP využije další část z opce. Ani celých 200 souprav však nestačí ke kompletnímu nahrazení všech starších tramvají, dosud provozovaných v Praze.
