Hyundai Motor Group (dále jen Skupina HMG), jejíž součástí je značka Kia, a Safran podepsaly memorandum o porozumění (MoU) s cílem zkoumat a odhalovat příležitosti v oblasti vyspělých technologií letecké mobility (AAM – Advanced Air Mobility), které by byly přínosem pro obě strany i potenciální zákazníky.
Skupina a Safran budou na základě dohody zkoumat možné oblasti spolupráce v různých oborech (např. systémy elektrického pohonu, avionika a letové řízení, kabiny letadel atd.). Komentuje to Jaiwon Shin, prezident divize vyspělých technologií letecké mobility HMG: „Safran bude jedním z nejdůležitějších partnerů pro další rozvoj AAM v rámci naší Skupiny. Počínaje tímto memorandem o porozumění se zaměříme na zkoumání způsobů spolupráce na podporu dalšího rozvoje AAM z technického i obchodního hlediska.“
Alexandre Ziegler, výkonný viceprezident pro mezinárodní a veřejné záležitosti ze skupiny Safran, dále podtrhl: „Safran prostřednictvím tohoto memoranda o porozumění dokládá svoji pevnou vůli podpořit Skupinu HMG, jednu z nejctižádostivějších firem v oblasti AAM, které nabízíme rozsáhlé zkušenosti v leteckém průmyslu, pokročilé špičkové technologie a odborné znalosti v oblasti udělování osvědčení k urychlení dalšího rozvoje Skupiny a bezpečnému uvádění těchto vozidel do provozu.“
Skupina HMG v letošním roce oznámila svůj strategický plán rozvoje AAM zahrnující odvětví UAM a RAM s cílem nabízet ekologická řešení letecké mobility v rámci městské i meziměstské dopravy. Americká jednotka Supernal této Skupiny má v plánu v roce 2028 spustit služby UAM ve Spojených státech; služby RAM chce Skupina spustit ve 30. letech.
O společnosti Safran
Safran je mezinárodní skupina zaměřená na špičkové technologie, působící v oblasti letectví (pohony, výbava a interiéry), obranného průmyslu a kosmického průmyslu. Jejím hlavním cílem je přispívat k bezpečnějšímu a udržitelnějšímu světu, v němž je letecká doprava nejen šetrnější k životnímu prostředí, ale i pohodlná a cenově dostupná. Safran působí celosvětově; zaměstnává 76 800 pracovníků a v roce 2021 dosáhla tržeb 15,3 mld. eur. Sama nebo ve spolupráci s dalšími partnery zaujímá vedoucí postavení na klíčových trzích, ať již ve světovém či regionálním měřítku. Safran se věnuje výzkumu a vývoji se zaměřením na ekologické priority svého strategického plánu v oblasti R&T a inovací.