Škoda Auto v období leden až září 2024 dodala zákazníkům celkem 671 300 vozů, tedy o 4,5 % více, než vloni. Za stejné období navýšila tržby o 3,8 % na 20,4 miliardy eur (517,3 miliard korun), provozní zisk o 34,8 % na 1,699 miliardy eur (43,09 miliardy korun), čistý peněžní tok pak téměř zdvojnásobila (+98,2 %) na 1,99 miliardy eur (50,47 miliardy korun) a zlepšila marži na 8,3 z loňských 6,8 %. Automobilka rovněž meziročně potvrdila svou pozici čtvrté nejprodávanější značky v Evropě a podařilo se jí dosáhnout rekordně rychlé modelové obměny. Aktuálně má nejmladší modelové portfolio v celé své historii.
Svůj podíl na tomto úspěchu má i elektromobil Škoda Enyaq, který i v půlce modelového života (příští rok se představí facelift) dosahuje pozoruhodných úspěchů a například v Německu jde o druhý nejprodávanější elektromobil, přičemž v září se vyšvihl dokonce na první místo. Přesto se meziročně propadl o 6,7 % na 50 800 aut. S příchodem Elroqu a malého Epiqu (2026) by se měly prodeje elektromobilů opět zlepšovat.
Celkové dodávky podle regionů se nejlépe vyvíjely v západní Evropě, která si meziročně polepšila o 10,6 % na 392 700 aut, z toho Německo absorbovalo dokonce o 21,4 % škodovek více (140 000 kusů). Střední Evropa si polepšila spíše kosmeticky o 1,5 %, v Česku značka naopak poněkud nezvykle meziročně poklesla o 4,1 % na 61 700 aut, východní Evropa pak koupila celkem 36 000 tisíc škodovek, což znamená zlepšení o 4,5 %. Prudký propad pokračuje v Číně, kde automobilka umístila jen 11 800 položek, tedy o 34,6 % méně, nedařilo se ani v Indii s meziroční propadem o 32,7 % na 24 000 kusů. Indie přesto zůstává perspektivním trhem a míří na ni už třetí samostatný model Kylaq, který by měl podpořit dosavadní tamější Škody Kushaq a Slavia.
Ale jak pisu jinde..devalvace autoprumyslu je zde a znacky jako Skoda nebo Dacia to budou mit jednodussi. Kdo z GenZ bude priplacet za totozne auto s jinym znakem vepredu?