Vývoj a výroba prototypů je jedna z finančně nejnáročnějších částí hotového produktu. V každém novém prodaném autě platíme nemalou část obětovanou právě vývoji daného prototypu. Možností, jak se části nákladů na vývoj zbavit, je použití stále modernější virtuální reality. VR se používá nejen v automobilovém průmyslu, ale například také v lékařství. Španělská automobilka začala tuto technologii využívat již před dvaceti lety. Javier Diaz, vedoucí centra pro výrobu prototypů, o virtuální realitě říká: „Pomáhá nám optimalizovat naše výrobní procesy a precizně vizualizovat produkt, který se chystáme vyrábět.“ Použitím této techniky se například podařilo zkrátit dobu výroby prototypů ve fázi před uvedením modelu na trh o 30 %.
Vzhled místností, kde se nyní vyvíjí nové prototypy, se rapidně mění. Místo obrovských stolů plných papírů s konstrukčními výkresy, plány a seznamy dnes najdete pár brýlí s virtuální realitou a rukavice. Díky možnosti okamžitě změnit virtuální vůz se již nemusí před spuštěním výroby stavět tolik prototypů. Množství vytvořených funkčních prototypů před začátkem výroby, které se nakonec stejně budou muset sešrotovat, se zmenšil na polovinu. Taková optimalizace znamená nejen rychlejší vývoj nových technologií a modelů, ale hlavně nižší konečnou cenu pro koncového zákazníka. Ve velkém se virtuální realita používala v případě modelu Ateca, kde bylo při vývoji realizováno více než 800 vylepšení právě za použití VR.
Zdroje: Tisková zpráva