Britský autocar.co.uk zpovídal šéfa vývoje a výzkumu SEATu Wernera Tietze ohledně elektrifikace značky SEAT a dostal několik překvapivě hmatatelných odpovědí. Na konkrétní data se sice pochopitelně nedostalo, avšak dostali jsme poměrně vzácnou možnost nahlédnout do dění uvnitř koncernu Volkswagenu, konkrétně španělského SEATu. Ten totiž zjevně prochází další z řady transformací, i když tentokrát ne tak dramatickou jako dříve. Jím vytvořená subprémiová značka Cupra se totiž prodává tak skvěle, že jí SEAT nechává na trhu více místa, než se původně předpokládalo, a bude se soustředit na nižší tržní segmenty. Objevily se dokonce spekulace, že Cupra SEAT zcela nahradí, to ale Tietz odmítl s tím, že každá značka má zcela jiné zákazníky, překryv mezi nimi se pohybuje mezi pouhými 10 a 15 %.
O tom, jaké úsilí je v Martorellu věnováno debutu Cupry, svědčí doslova příliv novinek tohoto mladého brandu, zatímco SEAT naopak povážlivě polevil. Nový model, aktuální Leon, naposledy uvedl předloni a v nabídce má mj. již šestiletou Atecu a pětiletou Ibizu/Aronu, které právě prošly modernizací. Chystaná elektrická supernovinka SEAT Born totiž nakonec připadla Cupře. Neznamená to, že by SEAT zcela rezignoval na uvádění nových modelů, ale budou teď muset chvíli počkat. Aktuálně je totiž čas Cupry. A to se týká i elektrifikace. O ní Tietz prohlásil, že je aktuálně pro SEAT drahá. Není tedy jasné, zda na rok 2025 chystaná smečka elektrických minielektromobilů postavených na zkrácené platformě MEB Small s předním pohonem má kromě Cupry, Škody a Volkswagenu také rezervované místo pro SEAT.
SEAT však má přístup k oběma verzím elektrické platformy MEB, tedy standardní zadopohonové i zkrácené předopohonové, a také k chystané nové modulární platformě SSP. V tuto chvíli však není vůbec jasné, kdy a zda vůbec svůj první bateriový elektromobil uvede. I když dohady o konci celé značky byly zřejmě předčasné, zdá se, že obchodní strategii SEATu čekají velké změny.