ProLogium hledá evropskou lokalitu pro gigabaterkárnu. Česko ze hry vypadlo

ProLogium hledá evropskou lokalitu pro gigabaterkárnu. Česko ze hry vypadlo
Fotografie: Volkswagen
  • ProLogium představilo baterie s pevným elektrolytem už před dvěma lety
  • Nyní se chystá tuto pokrokovou technologii začít vyrábět ve velkém
  • Probíhá finální výběr lokality pro výstavbu obřího výrobního závodu

Svět výroby baterií sám o sobě příliš atraktivní není, proto mu firmy inspirované Teslou vymýšlejí co nejbarvitější názvy. Tchajwanská společnost ProLogium usilující o pozici technologického inovátora v oboru například zvolila všeříkající název Gigawatt-hour (GWh). A právě pod ním vyroste v Evropě jedna z největších baterkáren produkující články se suchým elektrolytem. Vlády jednotlivých zemích se samozřejmě předbíhaly, aby získaly investici ve výši 8 miliard dolarů (198,4 miliardy korun) pro sebe. V užším výběru se octlo 90 lokalit ve 13 zemích, Česko bohužel nedokázalo nabídnout dostatečně silné pobídky, do finále se tak dostali silnější hráči a konečný rozstřel probíhá mezi Francií, Německem, Nizozemskem, Polskem a Velkou Británií.

Továrna by měla podle electriccarsreport.com během deseti let vyrůst ve třech fázích, přičemž po dokončení té třetí by měla činit roční kapacita až 120 GWh. Očekávají se pochopitelně ekonomické benefity v podobě tisíců nových pracovních míst při výstavbě i následném provozu. Zřejmě nepůjde o poslední soutěž podobného typu, evropské lokality s dostatečným počtem kvalifikovaných pracovníků, odpovídající dopravní i obnovitelnou energetickou infastrukturou, existujícím ekosystémem elektroaut a dodavatelského řetězce, energetickou bezpečností a dostatečně tučnými pobídkami už jsou připraveny na další klání. A hrdá Evropa, která se zbavila velké části těžkého strojírenství, bude vděčně montovat asijské baterie.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze