Svět výroby baterií sám o sobě příliš atraktivní není, proto mu firmy inspirované Teslou vymýšlejí co nejbarvitější názvy. Tchajwanská společnost ProLogium usilující o pozici technologického inovátora v oboru například zvolila všeříkající název Gigawatt-hour (GWh). A právě pod ním vyroste v Evropě jedna z největších baterkáren produkující články se suchým elektrolytem. Vlády jednotlivých zemích se samozřejmě předbíhaly, aby získaly investici ve výši 8 miliard dolarů (198,4 miliardy korun) pro sebe. V užším výběru se octlo 90 lokalit ve 13 zemích, Česko bohužel nedokázalo nabídnout dostatečně silné pobídky, do finále se tak dostali silnější hráči a konečný rozstřel probíhá mezi Francií, Německem, Nizozemskem, Polskem a Velkou Británií.
Továrna by měla podle electriccarsreport.com během deseti let vyrůst ve třech fázích, přičemž po dokončení té třetí by měla činit roční kapacita až 120 GWh. Očekávají se pochopitelně ekonomické benefity v podobě tisíců nových pracovních míst při výstavbě i následném provozu. Zřejmě nepůjde o poslední soutěž podobného typu, evropské lokality s dostatečným počtem kvalifikovaných pracovníků, odpovídající dopravní i obnovitelnou energetickou infastrukturou, existujícím ekosystémem elektroaut a dodavatelského řetězce, energetickou bezpečností a dostatečně tučnými pobídkami už jsou připraveny na další klání. A hrdá Evropa, která se zbavila velké části těžkého strojírenství, bude vděčně montovat asijské baterie.