Projeli jsme se na Zerech po boku nejvýkonnějších spalovacích motorek

Projeli jsme se na Zerech po boku nejvýkonnějších spalovacích motorek
Fotografie: Jiří Paroubek, fdrive.cz
  • Vyjížďky jsme se zúčastnili na modelech SR/S a SR/F
  • Jízda probíhala pod vedením trenéra
  • Projížďka poodhalila vyrovnanost elektrických motorem Zero se spalovacími motorkami z té nejvyšší kategorie

Projeli jsme se na Zerech ve společnosti nejvýkonnějších spalovacích motocyklů. Vyrovnaly se jak výkonem, tak pořizovací cenou. Firma Telefonická komunikace s.r.o. společně s advokátní kanceláří ATREUM pořádají přes LinkedIN motonetworkingové vyjížďky určené pro majitele a manažery středních a velkých firem. Cílem je příjemnou a zábavnou formou propojit mezi sebou podnikatele s různým zaměřením a přitom podiskutovat o společném koníčku – motorkách. Vyjížďku vede zkušený trenér Daniel Rubín a při této příležitosti se sejdou opravdu vybrané stroje i společnost. A my jsme byli se Zerem u toho.

Jelikož se nejedná o žádné cestovatelské dobrodružství, ale o celodenní vyjížďku, není potřeba šetřit baterii a můžeme pořádně porovnat, co v sobě mašiny ukrývají. My jsme se vyjížďky zúčastnili na modelech SR/S a SR/F, které představují přímé konkurenty pro spalovací silniční motocykly s vysokou kubaturou, nicméně Zero na těchto akcích prezentuje a půjčuje i ostatní motocykly z jejich nabídky.

Ze spalovacích velikánů stojí za zmínku Ducati Streetfighter V4S, Ducati Monster, MV Agusta Brutale 1000 RR, Ducati Diavel V4, Suzuki GSX R, Aprilia RS 660 Limited Edition, Kawasaki Ninja Z1000 SX, Triumph Street Triple a mohl bych pokračovat dál. Zkušený motorkář si může myslet, že s nějakými ze zmiňovaných strojů se nelze rovnat, to ovšem platí pouze na rovné silnici, kde Zera nestačí s maximální rychlostí, která je omezena na 205 km/h, jenže na motorkách se stejně to hlavní odehrává v rychlostech mezi 80 až 160 km/h, kde Zera díky ohromujícímu kroutícímu momentu více než drží krok.

Trasy se linou klikatými silničkami mimo hlavní tahy mezi Mníškem pod Brdy a Příbramí, kdy každá vychází na necelých 60 kilometrů. Jde převážně o technické pasáže spíš než o dlouhé a rychlé rovinky. Při zastávce v Příbrami se dá nabíjet, takže ideální prostředí pro ostrou jízdu s elektrickými motorkami. Z počátku vyjížďky jsme se poskládali do dlouhého hada. Motonetworkingová jízda byla od počátku plánovaná jako pohodová, zaměřená na bezpečnost a zlepšení jezdeckých dovedností, aby se dalo jet spolu a stačili i méně zkušení jezdci. Jen chvílemi se jelo i poměrně sportovním stylem. Na trase hrály hlavní roli hlavně zkušenosti jezdce, jinak se Zera držela bez větších problémů, snad stojí za zmínku jen to, že Zerům při ostřejší jízdě stoupá teplota motoru, ale nikdy jsme se nedostali do čísel, při kterých by motocykl stáhl výkon, aby se motor ochladil. Veškeré poměřování ale probíhalo na kratších úsecích s ohledem na okolní provoz a zbytek skupiny, nicméně i tak vyjížďka krásně poodkryla, jaké jsou, nebo spíš nejsou, rozdíly mezi těmi nejšpičkovějšími stroji, při tomto typu využití.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze