Ztrácí Evropa dech v prodejích nových elektromobilů?

3
Ztrácí Evropa dech v prodejích nových elektromobilů?
Fotografie: BYD
  • Čína by mohla do roku 2025 poskytovat Evropě až 18 % svých elektromobilů
  • Pokud EU nezareaguje, je v sázce klima a pracovní místa na kontinentu

Podle Transport & Environment zpomaluje nedostatek regulačních pobídek elektrifikaci evropských výrobců automobilů, zatímco čínští výrobci elektromobilů zaznamenávají nárůst podílu na trhu. Na základě současných trendů by Čína mohla do roku 2025 poskytovat Evropě až 18 % svých elektromobilů na baterie. Nová studie naznačuje, že pokud výrobci automobilů v EU nezvýší výrobu elektromobilů, čínské společnosti by mohly získat většinu trhu.

Prodeje BEV v Číně vzrostly v první polovině roku 2022 na téměř 18 % trhu s novými vozy a podíl elektromobilů v USA vzrostl o 50 %. Ve stejném období klesl podíl BEV v Evropě o dva procentní body, přičemž Evropané čelili nesnesitelně dlouhým čekacím dobám na elektrické modely. Zpomalení nabídky a dlouhé čekací doby nejsou jedinými výzvami, kterým evropský automobilový trh čelí. Místní automobilky se stále více zaměřují na prémiové modely a ignorují masový trh, což ponechává kontinent zranitelný vůči riziku ovládnutí zámořskými hráči.

Prodeje BEV na kontinentech

Julia Poliscanova, vrchní ředitelka Transport & Environment, uvedla: „Evropští výrobci automobilů přibrzdili svou nabídku elektromobilů v době, kdy čínští a američtí výrobci automobilů rychle uváděli na trh nové elektrifikované modely. Pokud si Evropa chce udržet konkurenceschopnost automobilového průmyslu, musí EU zavést vlastní silnou průmyslovou politiku, která by odpovídala podpoře Číny a Americe pro elektromobily. V sázce je klima a pracovní místa na kontinentu.

Návrhy Transport & Environment pro EU:

  • Potvrdit 100% snížení emisí CO2 ze všech nových automobilů do roku 2035.
  • Postavte se proti jakýmkoli výjimkám nebo kreditům pro e-paliva.
  • Odstraňte benchmark ZLEV, který od roku 2025 uděluje kredity výrobcům automobilů za prodej elektromobilů.
  • Do roku 2030 elektrifikovat všechny nové prodeje firemních vozových parků.
  • Využijte fondy EU a vnitrostátní opatření k urychlení výroby BEV nad minimální cíle.
  • Přizpůsobte průmyslovou politiku nedávno přijatou v USA, například uplatněním místních zdrojů a ekologických požadavků na daňové úlevy a dotace na BEV a baterie.
Diskuze ke článku
Bohumil Filip
Bohumil Filip
Vůbec se tomuhle nedivím a vlastně to i očekávám. Stačí sledovat Čínské automobilky s čím chtějí vstoupit na Evropský trh a hned máte jasno, že Evropa nemá čím konkurovat. Nio - elektromobily s dojezdem okolo 900km. MG - kombík. Jsem zvědav co chystá BYD.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze