Mercedes-Benz Group ve 1. čtvrtletí roku 2025 prodala celkem 529 200 osobních a užitkových vozů, což značí meziroční pokles o 7 %. Výrazný růst nicméně zaznamenaly divize Mercedes-AMG (+17 %) a ikonický model G-Class (+18 %), zatímco u běžných modelů dominovaly především E-Class (+32 %) a SUV GLC (+14 %). Mercedes v tiskové zprávě vyzdvihuje, že prodeje plug-in hybridů vzrostly o 8 %, elektrické dodávky (eVans) pak zaznamenaly meziroční nárůst o 59 %. Nicméně je nutné zdůraznit, že celkově došlo meziročně k poklesu prodeje elektrifikovaných modelů o 10 %, podle Mercedesu zejména kvůli ukončení výroby elektrického modelu Smart v Evropě. Skupina nicméně dodává, že se připravuje na další fázi elektrifikace.
„V prvním čtvrtletí roku 2025 Mercedes-Benz prodal 446 300 osobních vozů v dynamickém tržním prostředí. Celkové prodeje odrážejí smíšený vývoj napříč světovými regiony, přičemž pozitivní trendy jsme zaznamenali zejména v Severní Americe a na dalších klíčových trzích, zejména v Jižní Koreji. Vozy Mercedes-AMG a G-Class opět potvrdily svou silnou výkonnost, což podtrhuje atraktivitu segmentu Top-End,“ uvedl Mathias Geisen, člen představenstva Mercedes-Benz Group AG, zodpovědný za marketing a prodej.
V segmentu luxusních vozů (Top-End) Mercedes dosáhl 65 100 prodejů, což znamená 14,6% podíl na celkových prodejích skupiny, což je mírné zlepšení oproti loňskému roku (14,4 %). Co je pro Stuttgart jistě klíčové, to je fakt, že si v Číně udržel vedoucí pozici v segmentu luxusních vozů s cenou nad 1 milion jüanů (cca 3,3 milionu korun). V hlavním (Core) segmentu pak zůstaly prodeje stabilní – Mercedes prodal 263 400 vozů, tahouny byly zejména modely GLC a E-Class, které rostly o 14 %, respektive 32 %.
Na straně užitkových vozů bylo v prvním čtvrtletí prodáno 82 900 dodávek. Přestože celkový objem poklesl o 21 % oproti rekordnímu prvnímu čtvrtletí loňského roku 2024, Mercedes může mít radost alespoň z toho, že boom zažily elektrické dodávky. „V prvním čtvrtletí roku 2025 Mercedes-Vans prodal 82 900 vozů. Díky plné dostupnosti elektrických dodávek napříč celým portfoliem se tento krok vyplácí: prodeje plně elektrických vanů jsme zvýšili o 59 %, což znamená globální BEV podíl 6 % v prvním čtvrtletí,“ uvedl Klaus Rehkugler, vedoucí prodeje a marketingu divize Mercedes-Benz Vans. Z celkového objemu prodejů přitom na čistě elektrické dodávky připadá 4 700 vozů.


