Právě testujeme novou Škodu Kodiaq 1.5 TSI (110 kW) Selection

3
Právě testujeme novou Škodu Kodiaq 1.5 TSI (110 kW) Selection
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Motor 1.5 TSI disponuje mild-hybridní technikou
  • Po ujetí 340 km evidujeme spotřebu 6,2 litru na 100 km
  • Ve výbavě nám chybí podvozek DCC+ či volba jízdního režimu

Na trhu je již druhá generace (až) sedmimístného SUV s logem Škoda Auto a v rámci toho jsme se podívali na mild-hybridní provedení. V tomto případě tak pod kapotou nového Kodiaqa trůní benzinový čtyřválec 1.5 TSI, který nabízí celkem skromných 150 koní výkonu, 250 Nm točivého momentu a automatickou převodovku se sedmi stupni. V tomto případě je potřeba počítat s pohonem výhradně přední nápravy, čtyřkolku s mild-hybridem nedostanete. První dojmy z nové Škody Kodiaq pak jsou takové, že vůz se nám celkem líbí po designové stránce. Hlavně v kombinaci stříbrný lak karoserie/stříbrná litá 19" kola je výsledek zajímavý a taktéž okolí se často na vozem otočí. Za 19" disky je ale potřeba připlatit, protože v základní výbavě Selection jsou pouze 17".

V kabině vozu to vypadá oproti předchůdci výrazně moderněji, už při prvním usednutí na nás dýchla lehce luxusní atmosféra, za což nejspíše může světlé látkové čalounění, moderní materiály a nebo výplně dveří připomínající matný dřevěný obklad. Dokonce i přední sedadla dostala výraznější boční vedení, delší sedák a rozsah nastavení (u řidiče elektrické) je plně dostačující. Výtku ale máme ke středovému displeji, jenž se při každém otření obrazovky lehce ohne a nepůsobí úplně pevným ukotvením. Multifunkční kožený volant dobře padne do ruky, najít ho lze například v modelu Enyaq a trojice chytrých kruhových ovladačů Smart Dials jsou skvěle vymyšleným prvkem výbavy.

Již nyní ale po ujetí 340 km postrádáme schopný a vylepšený adaptivní podvozek DCC+. Za ten je potřeba připlácet a na skvěle vypadajících 19" discích je jízda již poněkud tužší. Ostřejší nerovnosti pak znamenají přísun „kopanců“ do kabiny. Na druhou stranu, s testovaným motorem se nedá jet sportovněji a není tak potřeba tlumiče vozu přitvrzovat. Výkon 150 koní je na 1 661 kg těžký Kodiaq z našeho pohledu nedostatečný, protože stačí vůz naložit dalšími třemi dospělými s vahou 80 kg a najednou je znát, jak motor prostě nechce jet. Spotřeba s lehkou nohou na plynovém pedálu zatím dosahuje 6,2 litru na 100 km a zamrzí fakt, že testovaný vůz nenabízí možnost zvolit jízdní režim Eco nebo Sport. Nový Kodiaq je zkrátka plný překvapení a více se mu budeme věnovat ve velkém klasickém testu.

Technické parametry Škoda Kodiaq 1.5 TSI mHEV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 758 × 1 864 × 1 659 mm, 1 661 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon110 (110) kW, 150 (150) koní, točivý moment: 250 Nm
Nádrž55 l
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od980 000 Kč
Diskuze ke článku
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Všichni říkají, že EV jsou drahé, ale spalovaky je tak dotahuji, že nevidím moc důvod proč v této cenové kategorii, při možnosti nabíjet doma, vybírat spalovací vůz 🤔

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze