Ačkoliv jsme největší elektrickou Kiu v testu již měli, pro letošní rok se model EV9 dočkal lehkých změn ve výbavě. Jednou z nich je i kamerový systém, jež nahrazuje klasická zpětná zrcátka. Díky tomuto prvku výbavy, který lehce snižuje spotřebu a vylepšuje aerodynamiku, jsme vůz znovu vzali do testu. Exemplář na fotografiích dorazil v nejvyšší výbavě GT-Line, se kterou se automaticky páruje dvojice elektromotorů. Díky tomu je zaručen výkon 384 koní a jedná se o druhé nejsilnější provedení, které lze v rámci této modelové řady zakoupit. Vrcholem je „nabušená“ edice GT, která ale na český trh dorazí v druhé polovině letošního roku. Testovaný vůz může být vybaven šesti a nebo sedmi sedadly a už v základu je výbava GT-Line nesmírně bohatá.
Již v základu lze počítat s 21" disky kol, červeným lakem Flare (na snímcích) a v kabině najde majitel automaticky celokožené čalounění sedadel a strop pokrytý Alcantarou. Naopak za kamerový systém nahrazující zpětná zrcátka je potřeba připlatit, a to konkrétně 35 tisíc Kč. Kamery jsou „zabaleny“ v černém lesklém plastovém krytu, mají vynikající obraz a společně s tím lze využívat i plně digitální vnitřní zpětné zrcátko. Ačkoliv je pak ve výbavě testovaného vozu i otevíratelné střešní okno, my bychom jej nejen kvůli příplatku 35 tisíc Kč ve voze nechtěli. Ubírá totiž celkem dost místa pro hlavy cestujících. Jinak je EV9 velmi schopné rodinné auto, které nabízí hromadu odkládacích prostor, extrémně pohodlná sedadla na prvních dvou řadách a hlavně pak dostatek výkonu.
U verze GT-Line lze počítat se zrychlením z 0 na 100 km/h v čase 5,3 sekundy a Kia EV9 se v tomto případě bude ochotna rozjet až na rychlost 200 km/h. A jsou to právě vnější zpětné kamery, které ve vysokých dálničních rychlostech přispívají k tomu, že okolo vozu je méně aerodynamického svistu. Tím pádem je v kabině mnohem více ticha, což ještě více podtrhuje velmi kvalitní jízdní projev. Zatím jsme s vozem ujeli 350 km a s v režimu Normal evidujeme spotřebu 20,2 kWh na 100 km, což je při teplotách 11 až 18 °C skvělá hodnota. EV9 je totiž pořádný kus auta a jak ukázal náš únorový test spotřeby, v zimě tohle auto jezdí za mnohem vyšší hodnoty. A nevýhody? V konfigurátoru postrádáme možnost volit odlišný design disků kol a v rámci probíhajícího testu jsme přišlo na to, že u EV9 je vypínání otravných bezpečnostních asistentů celkem složité, a to i přes to, že na volantu lze využít zkratku v podobě tlačítka s hvězdičkou.
Technické parametry Kia EV9 AWD
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 5 010 × 1 980 × 1 755 mm, 2 674 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 283 kW, 384 koní, točivý moment: 700 Nm |
Baterie | 99,8 kWh (96 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 210 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 22,8 kWh / 100 km, dojezd: 668 km |
Cena od | 1 909 000 Kč |