😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Právě testujeme Kiu EV9 GT-Line AWD (2025)

Právě testujeme Kiu EV9 GT-Line AWD (2025)
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Pro letošní rok je novinkou ve výbavě zpětný kamerový systém
  • Díky tomu je lepší spotřeba společně s aerodynamikou
  • Zatím jezdíme okolo 20 kWh na 100 km

Ačkoliv jsme největší elektrickou Kiu v testu již měli, pro letošní rok se model EV9 dočkal lehkých změn ve výbavě. Jednou z nich je i kamerový systém, jež nahrazuje klasická zpětná zrcátka. Díky tomuto prvku výbavy, který lehce snižuje spotřebu a vylepšuje aerodynamiku, jsme vůz znovu vzali do testu. Exemplář na fotografiích dorazil v nejvyšší výbavě GT-Line, se kterou se automaticky páruje dvojice elektromotorů. Díky tomu je zaručen výkon 384 koní a jedná se o druhé nejsilnější provedení, které lze v rámci této modelové řady zakoupit. Vrcholem je „nabušená“ edice GT, která ale na český trh dorazí v druhé polovině letošního roku. Testovaný vůz může být vybaven šesti a nebo sedmi sedadly a už v základu je výbava GT-Line nesmírně bohatá.

Již v základu lze počítat s 21" disky kol, červeným lakem Flare (na snímcích) a v kabině najde majitel automaticky celokožené čalounění sedadel a strop pokrytý Alcantarou. Naopak za kamerový systém nahrazující zpětná zrcátka je potřeba připlatit, a to konkrétně 35 tisíc Kč. Kamery jsou „zabaleny“ v černém lesklém plastovém krytu, mají vynikající obraz a společně s tím lze využívat i plně digitální vnitřní zpětné zrcátko. Ačkoliv je pak ve výbavě testovaného vozu i otevíratelné střešní okno, my bychom jej nejen kvůli příplatku 35 tisíc Kč ve voze nechtěli. Ubírá totiž celkem dost místa pro hlavy cestujících. Jinak je EV9 velmi schopné rodinné auto, které nabízí hromadu odkládacích prostor, extrémně pohodlná sedadla na prvních dvou řadách a hlavně pak dostatek výkonu.

U verze GT-Line lze počítat se zrychlením z 0 na 100 km/h v čase 5,3 sekundy a Kia EV9 se v tomto případě bude ochotna rozjet až na rychlost 200 km/h. A jsou to právě vnější zpětné kamery, které ve vysokých dálničních rychlostech přispívají k tomu, že okolo vozu je méně aerodynamického svistu. Tím pádem je v kabině mnohem více ticha, což ještě více podtrhuje velmi kvalitní jízdní projev. Zatím jsme s vozem ujeli 350 km a s v režimu Normal evidujeme spotřebu 20,2 kWh na 100 km, což je při teplotách 11 až 18 °C skvělá hodnota. EV9 je totiž pořádný kus auta a jak ukázal náš únorový test spotřeby, v zimě tohle auto jezdí za mnohem vyšší hodnoty. A nevýhody? V konfigurátoru postrádáme možnost volit odlišný design disků kol a v rámci probíhajícího testu jsme přišlo na to, že u EV9 je vypínání otravných bezpečnostních asistentů celkem složité, a to i přes to, že na volantu lze využít zkratku v podobě tlačítka s hvězdičkou.

Technické parametry Kia EV9 AWD

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 5 010 × 1 980 × 1 755 mm, 2 674 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon283 kW, 384 koní, točivý moment: 700 Nm
Baterie99,8 kWh (96 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 210 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 22,8 kWh / 100 km, dojezd: 668 km
Cena od1 909 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze