Právě testujeme BMW 230e xDrive Active Tourer

Právě testujeme BMW 230e xDrive Active Tourer
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Na plně nabitou baterii jsme ujeli 80 km
  • Průměrná spotřeba zatím činí 2,1 litru na 100 km
  • Tužší podvozek si moc nerozumí s pražskými silnicemi

To nejvíc od BMW z řady 2 Active Tourer. Tak nějak by se dal nazvat test tohoto vozu, který máme aktuálně v redakci. Jedná se o vrcholné plug-in hybridní provedení s výkonem 326 koní, kterému nechybí pohon všech kol a baterie s kapacitou 14,2 kWh. Díky pravidelnému nabíjení zatím evidujeme spotřebu okolo 2,1 litru na 100 km. BMW 230e xDrive Active Tourer překvapilo velkým dojezdem, který na plně nabitou baterii činí 80 km. Venku přitom panují teploty okolo 20 stupňů Celsia, a tak si dopřáváme klimatizaci.

Jak už označení napovídá, Active Tourer je určen hlavně pro rodiny. Do kabiny se pohodlně posadí čtveřice cestujících a zatím jsme neevidovali nedostatek místa v jakémkoliv směru. Kabina se ale nevyhnula několika negativům. Předně to jsou hlavní reproduktory v bocích předních dveří. Jejich látkový potah může hlavně řidiče dřít do kolene, jelikož se nachází přesně v místě, kde si většina řidičů opře levou nohu o bok dveří. Dále je tu absence lišty pro ovládání klimatizace a taktéž chybí klasický ovladač systému iDrive. Velká škoda, protože za jízdy vše ovládat dotykem není zrovna dvakrát bezpečné.

Po motorové stránce si nemáme na co stěžovat. Hromada výkonu je zde dostupná takřka kdykoliv a snad jen maximální nejvyšší rychlost 205 km/h prozrazuje, že tříválcová „jednapětka“ pod kapotou je zde tak nějak do počtu. Velké slovo zde totiž má elektromotor, který má dokonce vyšší výkon (130 kW) než samotná spalovací jednotka (110 kW). Sportovnější jízdě se ale 230e zatím moc nebrání. Nabízí totiž možnost sportovního režimu s několika dalšími možnostmi úpravy systémů vozidla. Ve výsledku se tak jedná o auto dvou tváří. Zajímá vás více? Pak si vyčkejte na klasický test.

Technické parametry BMW 2 Active Tourer 230e xDrive

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 4 386 × 1 824 × 1 576 mm, 1 845 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon240 (110 + 130) kW, 326 (150 + 177) koní, točivý moment: 477 Nm
Baterie14,4 kWh
Nabíjenípalubní: 7,4 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 0,6 l / 100 km
Cena od1 206 400 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze