BMW 230e xDrive Active Tourer
test

BMW 230e xDrive Active Tourer

Bez kabelu to nejde

Mini MPV od BMW se stále drží v nabídce a v rámci nové generace jsme otestovali vrcholné provedení s plug-in hybridním ústrojím a pohonem všech kol. Výrobce slibuje nízkou spotřebu, celkem velký dojezd na elektřinu a výkon 326 koní. Je to dokonalý stroj, nebo se najdou kompromisy?

Dalo by se říct, že není „dvojka jako dvojka“. BMW aktuálně nabízí klasickou řadu 2, která je sportovním kupé pro dva cestující s hromadou výkonu. Na druhé straně nabídky ale stojí taktéž dvojková řada, tentokrát s přívlastkem Active Tourer. Ta je s novou generací stále dostupná s benzinovými a naftovými motory, avšak kdo chce to nejvíc, musí sáhnout po testovaném provedení 230e. To navzdory svému označení v útrobách ukrývá tříválcový benzinový motor s objemem 1,5 litru, který spolupracuje s elektromotorem a větší baterií. I přes výkon 326 koní nečekejte ohromující maximální nejvyšší rychlost a dynamiku, která by vás v rychlostech nad 130 km/h nějak více překvapila. BMW 230e Active Tourer je hlavně o úspoře paliva a klidném jízdním projevu.

Technické parametry BMW 2 Active Tourer 230e xDrive

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 4 386 × 1 824 × 1 576 mm, 1 845 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon240 (110 + 130) kW, 326 (150 + 177) koní, točivý moment: 477 Nm
Baterie14,4 kWh
Nabíjenípalubní: 7,4 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 0,6 l / 100 km
Cena od1 206 400 Kč

Moc se mi ale líbila výsledná specifikace, v jaké vůz dorazil do testu. M paket zvenčí, lak karoserie Skyscraper Grey či 18" M kola, nejen to dokáže z běžného rodinného BMW vykouzlit celkem sportovně vypadající přepravník, na který je radost pohledět. Možnosti příplatků a různých zkrášlení jsou zde velmi bohaté. Luxusně sportovní nádech pokračoval v kabině, kde jsem po usednutí okamžitě poznal, že zde se na ničem nešetřilo. Vynikající přední sedadla s anatomickým tvarem v kombinaci Alcantary a umělé kůže Sensatec Black s modrým prošíváním byla naprostou lahůdkou, kterou jsem si prostě nemohl neužívat. To mě u vozidel BMW poslední roky velmi baví, protože sedadla jsou jedna z věcí, kterou umí dokonale.

Netypickým negativem může být pro vyšší řidiče rozměrné vnitřní zpětné zrcátko, přes které tu a tam nejde vidět na semafory. Místa v kabině je ale dostatek ve všech směrech a na druhou řadu sedadel se v klidu posadí dva cestující s robustnější postavou a výškou 184 cm. Jelikož se jedná o nové BMW, automaticky se zde nachází 10,25" displej nahrazující přístrojovou desku a 10,7" dotyková obrazovka infotainmentu. Škoda jen, že se v BMW poslední dobou rozhodli pro minimalizaci tlačítek, a tak je zde ovládání klimatizace upřednostněno skrze dotykovou obrazovku. Stejně tak v palubním menu systému je na 30 dlaždic, kdy každá slouží k přístupu do samostatného nastavení vozu či přímému nastavení jednotlivé funkce. Chápu, že doba je stále modernější, vozidla taktéž a je potřeba to vše „někam nacpat“. Proto to nezmiňuji jako negativum, nýbrž jako holý fakt, se kterým je potřeba se postupně naučit žít.

Pro převoz většího objemu zavazadel byl testovaný kus vybaven paketem Travel, kdy se zadní sedadla dělená v poměru 60:40 dala posouvat v rozsahu 130 milimetrů. Základní objem kufru u plug-in hybridního modelu 230 činí 406 litrů, což je nejméně z celé modelové řady. Teprve po sklopení sedadel lze dostat prostor o objemu 1 370 litrů. Podstatně důležitější je však pohonné ústrojí. Základem je zde přeplňovaný zážehový tříválec 1.5 TwinPower Turbo, který produkuje 110 kW a 230 Nm. To není moc, co říkáte? BMW to ví, takže dozadu instalovalo synchronní elektromotor s aktivním buzením. Ten nabídne výkon 130 kW a 247 Nm. Elektrická energie se ukládá do 14,2kWh lithium-iontového akumulátoru, což v běžném životě postačí k dojezdu 75 km na čistě elektrický pohon.

Radost mi dělala přesně a rychle pracující sedmistupňová automatická dvouspojková převodovka Steptronic s možností řazení pádly pod volantem. Maximální výkon 326 koní je i díky ní velmi dobře využitelný a v režimu Sport je jízda příjemně dynamická. Jenže nyní se dostáváme k pár nevýhodám. Pohotovostní hmotnost verze 230e xDrive totiž činí skoro 1,9 tuny. Také nečekejte možnost nabíjení výkonem vyšším než 7,4 kW. Vybitou baterku tak do plna nabijete za 2,5 hodiny, přičemž hodně ostrá dynamická jízda dokáže elektrickou energii „vymazat“ po ujetí 50 km. Je potřeba myslet na to, že navzdory výkonu 326 koní je maximální nejvyšší rychlost omezena na 205 km/h... Naštěstí se BMW 230e Active Tourer může pochlubit příjemnou spotřebou a velmi dobrým jízdním projevem.

Stačí využívat jízdní režim Eco Pro, kdy vůz umí „plachtit“ do rychlosti 140 km/h, není pak problém jezdit za 2 litry na 100 km. Spotřeba elektrické energie se pohybovala na hranici 18 kWh na 100 km. Jak je vidět, stačí mít trošku lehčí nohu na plynovém pedálu. Naopak, kdo na to bude pravidelně šlapat, měl by počítat s tím, že vůz má palivovou nádrž s objemem 47 litrů. Stačí aby se vybila baterie a rázem se kvůli spotřebě 11 litrů (režim Sport a dynamická jízda) dojezd nehezky smrskne. Bylo znát, že podvozek si uměl poradit se všemi nástrahami silnici a v zatáčkách držel vůz jako přilepený. Nepotěší ale, že rekuperaci nelze jakkoliv nastavit či vypnout.

Přitom se zde bavíme o rodinném MPV, které stojí v testované výbavě lehce přes 1,6 milionu Kč. Chyb by tak mělo být u řady 2 Active Tourer o dost méně. Kdo nechce kupovat tuctová SUV, kterých po silnicích jezdí desítky tisíc, tak je pro něj tato modelová řada dobrou volbou. Je ale dopředu nutné velmi dobře promyslet, zda se nejsilnější verze v nabídce nemine účinkem. Výkon 326 koní je ohromující vlastně jen v málo situacích, objem kufru taktéž nepotěší a pomalejší nabíjení také moc nepřidá na atraktivitě. Nejde říci, že se jedná o špatné auto. To rozhodně nikoliv. Verze 230e není (už jen kvůli své ceně) pro každého a s jejím vlastnictvím je potřeba se připravit na řadu výhod, které jsou vzápětí lehce vykoupeny pár nedokonalostmi.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

bmw-2-active-tourer
Klady
  • spotřeba
  • dynamika v nižších rychlostech
  • sebejistý podvozek
  • skvělý výhled z vozu do stran
  • dostatečný vnitřní prostor
Zápory
  • nejmenši objem kufru z celé řady
  • omezená maximální rychlost
  • pomalejší nabíjení
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze