Porsche Taycan je jednoznačně jedním z nejzajímavějších elektrických aut poslední doby. Nejen díky výkonu, ale také pro boj s konkurenční Teslou. Nyní se značka dušuje, že otázkou není, kolik toho vydrží auto, ale řidič, který v něm sedí.
Vedoucí vývoje šasi vozu Ingo Albers pro motoring.com.au řekl: „Jedním z našich největších vývojových cílů je opakovatelnost. Zjistili jsme ale, že většinou je problém řidič a ne auto. Po tom, co uděláte několik startů z 0 na 200 km/h, se unavíte. Věřte mi!“
To, že Taycan má výkonu na rozdávání, není nic nového. Určitě jste zaregistrovali kauzu, která se točí kolem času tohoto vozu na Nürburgringu, konkrétně ve spojení s Elonem Muskem a snahou jeho značky tento čas překonat v nové verzi Tesly Model S Ludicrous Performance. A údajně se jí to podařilo o 20 sekund, ale zatím tento čas není oficiální. Je nutno podotknout, že Porsche svůj čas (7:42) zajelo se základní verzí auta, tedy bez přídomku S.
„V Taycanu Turbo S dokážete zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy, z 0 na 200 km/h za 10,8 sekund. Za 2,5 sekundy ujedete 28 metrů, což je stejný výkon jako má 918 Spyder Hybrid, který spadá do kategorie superaut,“ uvádí Albers.
Porsche před vypuštěním vozu provádělo spoustu testů včetně více než 500 startů po sobě na plný plyn, aby se ujistilo o funkčnosti a výkonnosti. Měsíc a něco od oficiálního představení už má Porsche 30 000 předobjednávek, přestože ze začátku plánovalo pouze 20 000. Produkce již začala a zahájení prodeje čekáme v prosinci.
Technické parametry Porsche Taycan Turbo S
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 963 × 1 966 × 1 381 mm, 2 295 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 560 kW, 761 koní, točivý moment: 1 050 Nm |
Baterie | 93,4 kWh (83,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 270 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 26,9 kWh / 100 km, dojezd: 412 km |
Cena od | 5 270 000 Kč |