Porsche Taycan je jedno z nejsledovanějších aut minulého roku. Nejen kvůli tomu, že se jedná o debut značky na poli elektromobility, ale také pro souboj s Teslou, potažmo Elonem Muskem. Hodně lidí si Taycan okamžitě oblíbilo díky jeho výkonu a rychlosti a také pro kvalitu spojenou s Porsche. Příjemným překvapením byla i podpora ultrarychlého nabíjení, ale jak se říká, každá mince má dvě strany.
Podle americké organizace na ochranu životního prostředí EPA se totiž jedná o nejneúspornější elektrický vůz aktuálně nabízený na trhu v USA, jak uvedl elektrek.co. Sami se můžete na výsledek podívat zde. Začátkem nového roku se na internetu objevila zpráva o tom, že má méně výkonný Taycan Turbo malou výdrž na nabití a hned na to jsme se dozvěděli i výsledek Turbo S. Ten je ještě o něco horší a vůz spadl například pod Teslu Model X či Audi e-tron.
Finální naměřená hodnota dojezdu se zastavila na 308 km při kapacitě baterie 93,4 kWh, přitom dle metodiky WLTP bylo stanoveno 388 až 412 km dojezdu. Následně se na internetu objevily komentáře od majitelů Taycanu, kteří tvrdí, že dosahují mnohem vyšších hodnot, než uvádí EPA. Měření této organizace počítá se 45 % jízdy na dálnici, 55 % po městě a nájezdem přibližně 25 000 km za rok při současných cenách nabíjení v USA.
Ale vraťme se zpátky do reality. Potencionální majitel auta od Porsche asi úplně nebude člověk, který bude požadovat hlavně maximální úsporu. Zároveň jde o auto za více než 5 miliónů korun, které zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy a nabízí opravdu vysoký výkon. Proto se musí počítat i s větší spotřebou.
Osobně jsem měl příležitost se pobavit s člověkem, který si Taycan Turbo S na vlastní kůži vyzkoušel a projel s ním dostatečný kus cesty, aby si na něj mohl udělat názor, a opravdu i on tvrdil, že pokud jezdíte rychle, což s takovým autem s největší pravděpodobností budete, tak Taycan nedojede možná tak daleko, jak Porsche slibovalo. A ultrarychlé nabíjení je sice fajn, ale pokud vedle sebe zapojíte několik vozů s jeho podporou, výkon se stejně rozloží, takže si ho moc neužijete.
Technické parametry Porsche Taycan Turbo S
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 963 × 1 966 × 1 381 mm, 2 295 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 560 kW, 761 koní, točivý moment: 1 050 Nm |
Baterie | 93,4 kWh (83,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 270 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 26,9 kWh / 100 km, dojezd: 412 km |
Cena od | 5 270 000 Kč |