Porsche Taycan Turbo S je novým nejméně úsporným elektromobilem na trhu

2
Porsche Taycan Turbo S je novým nejméně úsporným elektromobilem na trhu
  • Americká organizace EPA označila Porsche Taycan Turbo S za nejneúspornější elektromobil na trhu v USA
  • Naměřila dojezd pouhých 308 km, přitom slibováno bylo 388 až 412 km
  • Tato čísla dávají smysl vzhledem k tomu, že se jedná o sportovně založený vůz

Porsche Taycan je jedno z nejsledovanějších aut minulého roku. Nejen kvůli tomu, že se jedná o debut značky na poli elektromobility, ale také pro souboj s Teslou, potažmo Elonem Muskem. Hodně lidí si Taycan okamžitě oblíbilo díky jeho výkonu a rychlosti a také pro kvalitu spojenou s Porsche. Příjemným překvapením byla i podpora ultrarychlého nabíjení, ale jak se říká, každá mince má dvě strany.

Porsche Taycan

Podle americké organizace na ochranu životního prostředí EPA se totiž jedná o nejneúspornější elektrický vůz aktuálně nabízený na trhu v USA, jak uvedl elektrek.co. Sami se můžete na výsledek podívat zde. Začátkem nového roku se na internetu objevila zpráva o tom, že má méně výkonný Taycan Turbo malou výdrž na nabití a hned na to jsme se dozvěděli i výsledek Turbo S. Ten je ještě o něco horší a vůz spadl například pod Teslu Model X či Audi e-tron.

Finální naměřená hodnota dojezdu se zastavila na 308 km při kapacitě baterie 93,4 kWh, přitom dle metodiky WLTP bylo stanoveno 388 až 412 km dojezdu. Následně se na internetu objevily komentáře od majitelů Taycanu, kteří tvrdí, že dosahují mnohem vyšších hodnot, než uvádí EPA. Měření této organizace počítá se 45 % jízdy na dálnici, 55 % po městě a nájezdem přibližně 25 000 km za rok při současných cenách nabíjení v USA.

Ale vraťme se zpátky do reality. Potencionální majitel auta od Porsche asi úplně nebude člověk, který bude požadovat hlavně maximální úsporu. Zároveň jde o auto za více než 5 miliónů korun, které zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy a nabízí opravdu vysoký výkon. Proto se musí počítat i s větší spotřebou.

Osobně jsem měl příležitost se pobavit s člověkem, který si Taycan Turbo S na vlastní kůži vyzkoušel a projel s ním dostatečný kus cesty, aby si na něj mohl udělat názor, a opravdu i on tvrdil, že pokud jezdíte rychle, což s takovým autem s největší pravděpodobností budete, tak Taycan nedojede možná tak daleko, jak Porsche slibovalo. A ultrarychlé nabíjení je sice fajn, ale pokud vedle sebe zapojíte několik vozů s jeho podporou, výkon se stejně rozloží, takže si ho moc neužijete.

Technické parametry Porsche Taycan Turbo S

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 963 × 1 966 × 1 381 mm, 2 295 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon560 kW, 761 koní, točivý moment: 1 050 Nm
Baterie93,4 kWh (83,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 270 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 26,9 kWh / 100 km, dojezd: 412 km
Cena od5 270 000 Kč
Diskuze ke článku
P.
Nutno říct, že Taycan byl od počátku prezentován jako elektrické auto na okruh, čili na výkon, ne na dojezd. Spíš bude zajímavé sledovat další elektrické počiny od Porsche, snad bude mít elektrický Macan vyšší dojezd jakožto rodinné auto. Btw. chybka v textu, "Porschle".

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze