Porsche Taycan prý bude nejsportovnější elektromobil. Těžiště má níž než 911

Porsche Taycan prý bude nejsportovnější elektromobil. Těžiště má níž než 911
  • Vůz má unikátní systém chlazení
  • Na stovku zrychlí za 3,5 vteřiny

Stefan Weckbach je mužem odpovědným za vývoj Porsche Taycan. V nedávném interview se rozmluvil o prvním elektromobilu, který podle jeho slov „jezdí jako Porsche, vypadá jako Porsche a cítíte se v něm jako v Porsche.“ Doplnil také, že Porsche vždy bude nejsportovnějším vozem ve svém segmentu, a u Taycanu neudělá výjimku. Díky bateriím v podlaze má vůz nižší těžiště než model 911.

Baterie jsou dost těžké, takže nás tato informace zas tolik nepřekvapila. Akumulátory prý ale nebudou trpět degradací i po několikanásobném dynamickém startu, a to především díky technice z modelu 919 Hybrid. Propracovaný je také systém chlazení, který posílá vodu přesně tam, kde je potřeba. Sportovního vyžití se u Taycanu nebojíme, vždyť naprostá většina testování probíhá na závodních okruzích.

U Porsche se museli prát s vyvážením výkonu a dojezdu, finální výsledek však vypadá exkluzivně. Na jedno nabití by měl vůz ujet i více než 500 kilometrů. Výkon přitom dosahuje hodnoty 600 koní, což znamená zrychlení na 100 km/h během 3,5 vteřiny a zrychlení na 200 za méně než 12 sekund.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze