Porsche Taycan pro modelový rok 2022. Je libo růžovou?

Porsche Taycan pro modelový rok 2022. Je libo růžovou?
Fotografie: Porsche
  • Modelový rok 2022 přinesl novinky ve výbavě i individualizaci
  • V reálném provozu by se měl zlepšit i dojezd
  • Oficiální homologační čísla se však nemění

Porsche Taycan, uvádějící zuffenhausenskou automobilku do nových elektrických časů, se prodává na poměry značky přímo skvěle. Jen za letošní první pololetí Porsche dodalo zákazníkům zhruba 20 000 vozů, tedy podobné množství jako za celý loňský rok. Počty jsou také na úrovni ikonických kupátek 911. Proto je Taycanu věnována mimořádná pozornost a na jeho zlepšování se pracuje i mimo obvyklý cyklus faceliftů a modernizací.

Modelová péče přinesla po dvou letech výroby první významnější novinky. Ač se na technice přinejmenším oficiálně nic nemění (nová homologace je časově i finančně velmi náročná), přesto by se měla uživatelská zkušenost zlepšit. Díky volnoběžkám, nově instalovaným mezi přední motor a poháněná kola, se totiž sníží pasivní odpor hnacího řetězce při nízké zátěži. Výsledkem by mělo být reálné prodloužení dojezdu v režimech Normal a Range při běžné každodenní jízdě o 25 km. Při jízdě výběhem totiž přední kola nemusejí roztáčet nečinný elektromotor. Ten je zároveň i odpojen od napájení, takže při stání v kolonách či na semaforech neodebírá žádný proud. Pokud řidič více šlápne na plyn, nebo změní jízdní režim, vrátí se elektromotor mezi živé v řádu milisekund.

Evolučního vylepšení se dostalo termomanagementu trakční baterie. S aplikací Turbo Charging Planner ji lze nyní předehřát na trochu vyšší teplotu. Rychlé nabíjení pak lze zahájit dříve a s vyšším příkonem. Odpadní teplo od výkonové elektroniky navíc pomáhá udržet baterii v optimální kondici.

Porsche Taycan Turbo S 2022
Nyní si můžete vybrat barvu ve stylu divokých devadesátek

Mezi technologické novinky patří i dálkové ovládání parkovacího asistentu. V okamžiku, kdy ultrazvuková čidla najdou vhodné parkovací místo, či před garážovým stáním, může řidič vystoupit a nechat pokračovat samočinné parkování i zvenčí. Musí přitom jen držet trvale zmáčknuté virtuální tlačítko v aplikaci mobilu (minimálně iPhone 7). Další novota se však týká i světa Androidu. Do ekosystému Porsche Communication Management (PCM) šesté generace totiž nově přibyla i podpora Android Auto. Lze jej dokonce částečně ovládat i hlasově.

Nejdůležitějším překvapením pro vyznavače vyhraněného stylu je ale poslední velká novinka, která se inspirovala ve vlastní historii. Kromě standardních 17 laků lze totiž nyní vybírat i z rozšířené nabídky exkluzivních odstínů Paint to Sample. Těch je celkem 65 a nechybějí mezi nimi i velmi výrazné barvy, populární v 90. letech. Komu by ani to nestačilo, může si v programu Paint to Sample Plus namíchat prakticky jakýkoliv vlastní odstín, třeba takový, který nejlépe ladí s barvou jeho bot.

Technické parametry Porsche Taycan Turbo S

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 963 × 1 966 × 1 381 mm, 2 295 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon560 kW, 761 koní, točivý moment: 1 050 Nm
Baterie93,4 kWh (83,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 270 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 26,9 kWh / 100 km, dojezd: 412 km
Cena od5 270 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze