😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Porsche představilo nejlevnější Taycan, má jen pohon zadních kol

Porsche představilo nejlevnější Taycan, má jen pohon zadních kol
Fotografie: Porsche
  • Cena začíná v přepočtu na 2,2 milionech korun, nabídne dvě velikosti baterie
  • Výkon je 300, respektive 350 kW podle velikosti baterie

O plánovaném představení nejlevnějšího Taycanu s pohonem pouze zadních kol jsme již psali. Nyní Porsche oficiálně představuje čtvrtou variantu Taycanu a po 4S, Turbo a Turbo S přichází základní varianta s pohonem pouze zadních kol, která má nejnižší výkon, ale také je nejlevnější. Stejně jako 4S nabídne dvě velikosti baterie.

Základní Taycan s menší baterií Performance Battery o kapacitě 79,2 kWh (využitelných 71 kWh) má výkon 300 kW (408 koní) a z nuly na 100 km/h se rozjede za 5,4 sekundy, což je pořád velmi pěkná hodnota. Jeho maximální rychlost je 230 km/h. Spotřeba dle cyklu WLTP je rovných 28 kWh na 100 km a podle stejného cyklu by měl ujet 431 kilometrů na jedno nabití. Maximální nabíjecí výkon pak činí 225 kW. Verze s větší baterií o kapacitě 93,4 kWh pak má výkon 350 kW (476 koní), ale o něco vyšší spotřebu, konkrétně 28,7 kWh/100 km. Podle WLTP ujede bez nabíjení 484 kilometrů a maximální nabíjecí výkon je 270 kW. U obou verzí Porsche udává nabití na 80 % za 22,5 minuty.

Tato verze s pohonem zadních kol se nejprve začala prodávat v Číně a nevědělo se, zda vůbec Porsche počítá s prodejem i v Evropě. Jelikož pohon zadních kol je ideálním předpokladem na drifty, vybralo si Porsche právě tuto verzi pro vytvoření světového rekordu v nejdelším driftu elektromobilem. Tento rekord se podařil, když právě Taycan s pohonem zadních kol vydržel jet v driftu 55 minut a ujel tak 42,171 kilometrů. Základní Porsche Taycan je tedy držitelem světového rekordu.

V Německu stojí s baterií Performance Battery 83 520 eur, což je v přepočtu přibližně 2,2 milionu korun, s větší Performance Battery Plus vyjde na 89 243,90 eur, což je o necelých 150 tisíc korun více. Česká cena ale zatím není oficiálně stanovena.

Technické parametry Porsche Taycan Performance Battery

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 963 × 1 966 × 1 381 mm, 2 125 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon300 kW, 402 koní0
Baterie79,2 kWh (71 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 225 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 19,6 kWh / 100 km, dojezd: 444 km
Cena od2 200 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze