Porsche představilo nejlevnější Taycan, má jen pohon zadních kol

Porsche představilo nejlevnější Taycan, má jen pohon zadních kol
Fotografie: porsche.com
  • Cena začíná v přepočtu na 2,2 milionech korun, nabídne dvě velikosti baterie
  • Výkon je 300, respektive 350 kW podle velikosti baterie

O plánovaném představení nejlevnějšího Taycanu s pohonem pouze zadních kol jsme již psali. Nyní Porsche oficiálně představuje čtvrtou variantu Taycanu a po 4S, Turbo a Turbo S přichází základní varianta s pohonem pouze zadních kol, která má nejnižší výkon, ale také je nejlevnější. Stejně jako 4S nabídne dvě velikosti baterie.

Základní Taycan s menší baterií Performance Battery o kapacitě 79,2 kWh (využitelných 71 kWh) má výkon 300 kW (408 koní) a z nuly na 100 km/h se rozjede za 5,4 sekundy, což je pořád velmi pěkná hodnota. Jeho maximální rychlost je 230 km/h. Spotřeba dle cyklu WLTP je rovných 28 kWh na 100 km a podle stejného cyklu by měl ujet 431 kilometrů na jedno nabití. Maximální nabíjecí výkon pak činí 225 kW. Verze s větší baterií o kapacitě 93,4 kWh pak má výkon 350 kW (476 koní), ale o něco vyšší spotřebu, konkrétně 28,7 kWh/100 km. Podle WLTP ujede bez nabíjení 484 kilometrů a maximální nabíjecí výkon je 270 kW. U obou verzí Porsche udává nabití na 80 % za 22,5 minuty.

Tato verze s pohonem zadních kol se nejprve začala prodávat v Číně a nevědělo se, zda vůbec Porsche počítá s prodejem i v Evropě. Jelikož pohon zadních kol je ideálním předpokladem na drifty, vybralo si Porsche právě tuto verzi pro vytvoření světového rekordu v nejdelším driftu elektromobilem. Tento rekord se podařil, když právě Taycan s pohonem zadních kol vydržel jet v driftu 55 minut a ujel tak 42,171 kilometrů. Základní Porsche Taycan je tedy držitelem světového rekordu.

V Německu stojí s baterií Performance Battery 83 520 eur, což je v přepočtu přibližně 2,2 milionu korun, s větší Performance Battery Plus vyjde na 89 243,90 eur, což je o necelých 150 tisíc korun více. Česká cena ale zatím není oficiálně stanovena.

Technické parametry Porsche Taycan Performance Battery

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 963 × 1 966 × 1 381 mm, 2 125 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon300 kW, 402 koní0
Baterie79,2 kWh (71 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 225 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 28 kWh / 100 km, dojezd: 412 km
Cena od2 200 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze