Mnohé automobilky se snaží dokázat, že elektromobily nejsou nudné a že za jejich volantem se dá užít i celkem dost zábavy. Ideální ukázkou toho je Porsche, které před pár dny zajelo nový rekord s modelem Taycan. Informuje o tom electrek.co, přičemž se jedná o nový rekord v nejdelším souvislém driftu. Celá jízda trvala 55 minut a uskutečnila se na zavlažovaném driftovém kruhu. Za volantem vozu seděl řidičský instruktor firmy Porsche, Dennis Retera, který dohromady najel 210 kol, což dohromady dalo 42,171 km.
Zajetí takto velké vzdálenosti znamenalo nový světový rekord v nejdelším nepřetržitém driftu v elektrickém autě. Průměrná rychlost byla 46 km/h a Taycan byl vybaven pohonem zadních kol. Ten se však neprodává na evropském trhu, nýbrž jen v Číně. Stačilo pak vypnout všechny programy pro kontrolu jízdní stability a nejdelší drift s elektrickým Porsche byl jednoduchou záležitostí. Dostatečný výkon a stabilita byly hlavní prvky, které dost usnadnily celou trošku bláznivou jízdu. Zajímavostí je, že zavlažovaný asfalt driftového okruhu neposkytuje všude stejnou přilnavost, takže řidič prý musel častokrát korigovat směr, což při celkové vzdálenosti 42 km bylo dost únavné.
Technické parametry Porsche Taycan 4S Performance Battery
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 963 × 1 966 × 1 381 mm, 2 140 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 390 kW, 530 koní, točivý moment: 640 Nm |
Baterie | 79,2 kWh (71 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 225 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 25,6 kWh / 100 km, dojezd: 407 km |
Cena od | 3 020 000 Kč |