Závody na rychlost, respektive zrychlení z 0–100 km/h, jsou velmi oblíbenou disciplínou pro porovnávání dvou typově podobných aut. Novou dimenzi tato mini disciplína dostala s příchodem elektromobilů. Francouzští kolegové z Motorsport Magazine rychlostnímu testu podrobili dva žhavé sedany – elektrické Porsche Taycan ve verzi Turbo S a BMW M8 Gran Coupe.
Co vystihuje obě auta, to je luxus, styl a rychlost. Papírové hodnoty však hovoří jasně. Taycan Turbo S s výkonem 560 kW, točivým momentem 1 050 Nm zvládne 100 km/h za 2,8 sekund. Motor V8 o výkonu 460 kW a točivým momentem 750 Nm ve službách M8 vykazuje o čtyři desetiny horší čas. Na výsledek reálného testu se podívejte ve videu.
Jak je patrné, odezva elektrického motoru je mnohem přímočařejší. Pro účinný provoz elektromotor nepotřebuje složité převodovky ani vysoké otáčky pro využití plného výkonového potenciálu. A tak ani hmotnostní rozdíl hrající v neprospěch Taycanu mu nečiní větší problém. Sluší se poznamenat, že M8 navzdory velkému deficitu síly i točivého momentu nezaostalo o parník.
Ke konci videa je součástí testu i rychlostní zkouška ze 100 km/h na 200 km/h. I zde vyhrává Taycan, byť s menším odstupem. Je tedy patrné, že pokud by závod pokračoval ve vyšších rychlostech, M8 by jej dostihla.