Fiat se rozhodl k radikálnímu kroku a pro příští rok chce nabízet oživený model Panda. Legendární malý městský elektromobil přijede se spalovacím, hybridním a plně elektrickým pohonem, s čímž se pojí jedna zásadní novinka. Již první generace totiž byla k dispozici i s pohonem všech kol, což má být případ i chystané novinky. Informuje o tom autocar.co.uk a zatím není jasné, zda bude Panda 4x4 nabízena v hybridní nebo elektrické verzi. Jednou z možností je dokonce použití u obou pohonů současně, ale to by zvedlo výsledné náklady na vývoj vozu. A zatímco plně elektrická verze dorazí se známou technikou z koncernu Stellantis (DC nabíjení max. výkonem 100 kW, LFP 44kW baterie a přední pohon), v případě spalovací verze máme čekat jedno velké překvapení.
Fiat, Alfa Romeo a Jeep v Česku výrazně zlevnily své elektromobilyČistě benzinové provedení se totiž tak trošku vrátí do dávné historie a bude vybaveno manuální převodovkou. Nový Fiat Panda tak bude jedním z mála moderních vozidel, které ještě dají svobodnou možnost volby, zda chce zákazník automat či manuál. Dobrou zprávou je, že Fiat nechystá případné uvedení sedmimístné varianty modelu. Tím by se jméno Panda značně poškodilo a italský výrobce nechce opakovat stejnou cestu, kterou zvolil německý Opel se znovu oživeným modelem Frontera. I ten totiž může nabídnout sedm míst k sezení, avšak jeho rozměry postačí sotva pro pět vzrostlých dospělých, nehledě na to, že se již nejedná o offroad, ale větší crossover.
Technické parametry Fiat Panda (2025) Electric
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 999 × 1 763 × 1 570 mm, 1 511 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 83 kW, 113 koní, točivý moment: 122 Nm |
Baterie | 44 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ? |
Cena od | 630 420 Kč |