Že se nedá jezdit rallye s elektrickým autem? Vedení Opelu si myslí něco jiného, jak píše carscoop.com. Elektrický Opel Corsa se ukázal na frankfurtském autosalonu a právě z tohoto elektrického modelu vychází rallye koncept, který Opel testuje.
Komplexní program vývoje soutěžního speciálu Opel Corsa-e Rally pro připravovaný šampionát ADAC Opel e-Rally Cup jede na plný plyn. Dva rallyové elektromobily procházejí vytrvalostními zkouškami v testovacím centru automobilky Opel v německém Dudenhofenu.
„Neexistují žádné zkušenosti s elektromobily, z nichž bychom si mohli vzít příklad. Od počátku jsme se museli spolehnout na výpočty a počítačové simulace,” vysvětlil ředitel Opel Motorsport, Jorg Schrott. „Výpočty jsou postupně nahrazovány daty. Monitorujeme také zatížení baterie a její teploty a tomu přizpůsobujeme software. S radostí však mohu říci, že vše probíhá hladce,” dodal.
Koncept má výkon 134 koní a 260 Nm točivého momentu. Baterie je stejná jako u sériového modelu. Její kapacita je 50 kWh a papírový dojezd činí 337 kilometrů. U rallye konceptu je to však jiné, zde se udává minimální dojezd a ten se má pohybovat na hranici 60 kilometrů. K dispozici jsou i tři jízdní režimy: race, rain a eco.
Opel stále potřebuje na svém konceptu pracovat, a to především na podvozku. Už příští měsíc mají odstartovat reálné testy pro sezónu 2020/2021. Postaveno bude zhruba 20 kusů, ale 15 z nich bude dodáno zákazníkům až příští léto.
Technické parametry Opel Corsa-e (2019)
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 060 × 1 809 × 1 437 mm, 1 455 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 100 kW, 136 koní, točivý moment: 260 Nm |
Baterie | 50 kWh (45 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,5 kWh / 100 km, dojezd: 330 km |
Cena od | 879 990 Kč |