Tento víkend se koná již 56. ročník Rallye večerní Prahou. V loňském roce se naše redakce umístila na 1. místě v kategorii elektromobilů a letos se pokusíme prvenství obhájit v nepříliš typickém závodním voze – elektrické dodávce Maxus EV80, kterou nám zapůjčí společnost CV Tech.
Z názvu sice vyplývá, že půjde o automobilový závod, ale lépe by sedělo označení „orientační bloudění“ Prahou. S běžnou rallye má tento závod společný pouze fakt, že se jede od startu do cíle a na projetí etapy máte vyměřený čas. Mnohem více se ale hledí na správnost vyplnění jednotlivých úkonů, které jsou pro vás přichystány v průběhu cesty. Úkoly se pokaždé liší – jednu část cesty musíte z kruhových objezdů odbočovat na výjezdu, který vám vyjde z matematické rovnice, jindy musíte po cestě navštěvovat různá historická místa a zapisovat fakta vázající se k nim do tajenky. A s tím je spojena i návštěva místa a hledání indicie, poté jedete pouze podle namalované čárky, která znázorňuje vaši trasu na mapě Prahy v měřítku 1:20 000 atp. Nutno podotknout, že závod se koná v souladu se všemi pravidly silničního provozu.
Soutěž je rozdělena do čtyř kategorií: muži, ženy, historické vozy a elektromobily. Dále se dělí na denní a večerní etapu. Večerní etapa se jede pouze podle seznamu ulic, který obdržíte na startu a který znázorňuje vaši trasu pouze podle názvů ulic, jak jdou na vaší trase po sobě. I když to možná zní jednoduše, opak je pravdou. Možná si také říkáte, že zúčastnit se závodu s dodávkou je bláznivé, ale Maxus jsme již dříve podrobili testu a jeho jízdní vlastnosti, manévrovatelnost a dojezd nás jistě nenechají ve štychu a věříme, že se vám po víkendu budeme moci pochlubit dalším prvenstvím.