Elektrickou dodávku Maxus EV80 jsme již dříve testovali, nyní jsme ji však naložili k prasknutí a podrobili zátěžovému testu v praxi. Maxus EV80 je ideální vůz pro kurýrní a přepravní společnosti. Již dříve byl testován DPD a nyní jedno vozidlo využívá Alza.cz pro rozvoz zásilek do Alzaboxů. V našem testu jsme se zaměřili na obecné informace, ale nevyužili jsme jej plnohodnotně jako užitkové vozidlo, až do teď.
Maxus je uzpůsoben, aby uvezl téměř 2 tuny nákladu, takovou zátěž se nám nepodařilo nashromáždit, ani by to nebylo v souladu s naší legislativou, která umožňuje naložit pouze 1 235 kilogramů, aby vůz nepřekročil hranici 3,5 tun. Test jsme tak provedli s téměř s 800 kilogramy. U Maxusu je využita 56kWh lithium-fosfátová baterie, která je nehořlavá, nejde téměř poškodit a zvládne 3× více nabíjecích cyklů než lithium-iontová baterie. Podle cyklu NEDC nabízí na jedno nabití dojezd až 192 kilometrů.
Při našem testu jsme se zátěží najezdili něco přes 100 kilometrů městským provozem a dostali se na spotřebu 26,3 kWh na 100 km, což je velice slušné, vezmeme-li v úvahu, že průměrná spotřeba se obvykle pohybuje okolo 24 kWh na 100 kilometrů. Na jízdních vlastnostech se zátěž téměř neprojevila. Vůz stále akceleroval na slušné úrovni a ani výjezdy do strmých stoupání nebyly problém, Maxus prošel praktickým testem na výbornou.
SAIC Motor Maxus EV80
Technické parametry SAIC Motor Maxus EV80 Dodávka
Kompletní specifikaceKonstrukce | dodávka, 5 700 × 1 998 × 2 345 mm, 2 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 100 kW, 136 koní, točivý moment: 320 Nm |
Baterie | 56 kWh (56 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 28 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 192 km |
Cena od | 1 270 000 Kč |