O jeden čip méně. Nabíjení PRE a E.ON spustíte jedním čipem

3
O jeden čip méně. Nabíjení PRE a E.ON spustíte jedním čipem
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Společnosti Pražská energetika a E.ON spojily síly
  • V obou sítích stačí pro spuštění nabíjení jeden čip
  • Zákazníci PRE tak mohou nabíjet i v síti E.ON a obráceně

Dnes se spustil první národní roaming dvou významných sítí veřejných dobíjecích stanic, a to společností Pražská energetika, a. s., a E.ON Česká republika, s. r. o. Jedná se o skutečně revoluční obrat, jelikož doposud systém umožňoval dobíjení pouze na stanicích smluvního partnera, od kterého měl uživatel příslušný čip k dispozici.

PRE a E.ON jsou prvními poskytovateli služby dobíjení, kteří přináší tuto výhodu svým zákazníkům, a výrazně tak zjednoduší elektromobilistům cestování po naší republice „Elektromobilita je v současnosti především o městské, bezemisní dopravě a jednoznačně preferovaným způsobem přepravy pro několik nejbližších desetiletí. Dojezdy nových modelů elektroaut se však prodlužují, a tak propojení dobíjecích stanic dvou předních provozovatelů této infrastruktury je logickým krokem, který řidičům zpříjemní a usnadní cestování i na větší vzdálenosti. V budoucnu Pražská energetika plánuje jít ještě o krok dál a pro své zákazníky chystá dobíjení nejen na území České republiky, ale rovněž u našich zahraničních partnerů,“ říká Pavel Elis předseda představenstva a generální ředitel PRE.

V energetice konkurenti, v elektromobilitě spolupracují

Ač jsme v energetice konkurenti, těší mě, že jsme v oblasti rozvoje veřejné dobíjecí infrastruktury dokázali najít společnou řeč a spojili síly ve prospěch zákazníka. Udělali jsme tím další krok k tomu, aby měli elektromobilisté jednodušší možnosti, jak dobít svůj vůz na cestách po České republice. Tato spolupráce je z mého pohledu přelomová a věřím, že se k nám brzy přidají další subjekty na českém trhu. Pracujeme i na spuštění mezinárodního roamingu. Naším cílem totiž je usnadnit cestu k elektromobilitě co největšímu počtu zákazníků,“ říká Jan Zápotočný, člen představenstva společnosti E.ON Energie

Tím, že si firmy PRE a E.ON vzájemně zpřístupnily dobíjecí stanice, budou mít řidiči, kteří jsou registrovaní u PRE nebo u E.ONu, mnohem jednodušší situaci, a to u 346 stanic po celé České republice. Aby svůj vůz dobili v obou sítích, bude jim nově stačit karta nebo čip jen od jedné společnosti.

Do konce roku bude v rámci sítě PRE a E.ON celkem 700 stanic

Vzhledem k tomu, že počet dobíjecích stanic se u obou provozovatelů velice rychle zvyšuje, možnosti se do budoucna ještě výrazně rozšíří. PRE bude mít do konce tohoto roku přes 500 dobíjecích stanic ve své síti PREpoint a E.ON chce do tohoto termínu provozovat již 200 dobíjecích stanic.

Jediné, v čem se musí zákazník přizpůsobit síti PREpoint, jsou volné minuty u dobíjecích stanic. U stanic sítě E.ON Drive mohou registrovaní řidiči strávit u pomalého AC dobíjení až 480 minut, u rychlého DC 90 minut a u ultrarychlého UFC 60 minut. Poté za každou další minutu platí. U stanic PRE musí počítat se 120 minutami u AC dobíjení, s 60 minutami u DC a 30 minutami u UFC dobíjení.

Řidiči budou také muset počítat s tím, že v mobilní aplikaci PREcharge najdou pouze dobíjecí stanice PREpoint. Pro stanice sítě E.ON Drive budou muset využít jiné mapové podklady. „Elektromobilní infrastruktura se v České republice rychle rozvíjí. Například PRE má plán každý rok zdvojnásobit počet dobíjecích stanic. Proto je důležité postupně nastavit systém tak, aby zákazník nemusel složitě řešit velký počet smluv s tím či oním provozovatelem. Spolupráce PRE a E.ON je tak prvním krokem k tomu, aby byla dobíjecí infrastruktura ještě dostupnější,“ uzavírá Vojtěch Fried, vedoucí oddělení Elektromobilita a Smart City společnosti Pražská energetika.

Diskuze ke článku
Ladislav Sazama
Ladislav Sazama
Ano, je to dobrý počin, ale nabíjení pak stojí více...
Konkrétně zákazník s kartou EON nabíjí na stanicích EON za 6,-Kč na AC a 6,90 Kč na DC, ale když použije čip PRE, pak nabije na AC za 6,90 Kč a na DC za 7,90 Kč na stejných stanicích EON !!!
Roman Placer
Roman Placer
Ty ceny jsou bohužel dost mimo. Každej si rozmyslí, jestli dá u auta se spotřebou 20kWh/100 7 Kč za kWh. To už je pomalu stejné jak jezdit s malým dieselem, popř. levněji vyjde třeba LPG. A to jsme s cenami jen "na začátku", protože i toto musí být silně dotováno a samo by si to na sebe vydělalo prý až někde okolo ceny 20kč/kWh. Komu jde o úsporu, tak jediná rozumná volba už teď je pouze domácí nabíjení doplněné v případě nutnosti o dobití někde po cestě za tyto ceny.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze