Nový ředitel Rolls-Roycu: značka musí růst

Nový ředitel Rolls-Roycu: značka musí růst
Fotografie: Rolls-Royce
  • Chris Brownridge nahradil v čele automobilky po 14 letech Torstena Müllera-Ötvöse
  • Chce na jeho práci navázat, ale zároveň otevírat „nové kapitoly“ v historii značky
  • Prvním projektem je rozšíření továrny v Goodwoodu

Předchozí šéf značky Rolls-Royce Torsten Müller-Ötvös strávil na svém křesle v oboru nezvykle dlouhou dobu; plných 14 let. Než 30. listopadu 2023 odešel do důchodu, byl historicky druhým nejdéle sloužícím generálním ředitelem královské automobilky a její vedení předal ve špičkové ekonomické kondici. Rolls-Royce za jeho působení šestinásobně navýšil prodeje, uvedl historicky první elektromobil a připravil se na plnou elektrickou konverzi do roku 2030. Jeho nástupce Chris Brownridge, bývalý šéf britského zastoupení BMW, proto dostal nelehký úkol. Dále dělat radost akcionářům a přitom značku nesvést na šikmou plochu zvyšování objemů na úkor pověsti značky.

Brownridge podle Autocaru dříve pracoval u značek MG, Rover, Land Rover a BMW, zkušenosti s aristokratickými brandy typu právě Rolls-Royce mu chybějí, což také přiznává. Přesto už přišel s velkým záměrem, jak značce zlepšit hospodářské výsledky. Chce totiž zainvestovat do rozšíření továrny v Goodwoodu tak, aby byla v roce 2028 nebo 2029 schopná lépe a pružněji reagovat na individuální přání klientů. Úzkým místem stávající fabriky je totiž, jako v řadě jiných případů, kapacita lakovny, která je schopná aplikovat dvoubarevné lakování na 15 % vyrobených aut, ovšem zájem o tuto službu je více než padesátiprocentní. Vylepšení se ale dočkají i další místa výrobního závodu.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze