Nové nabíječky PRE: dvě pomalé v Praze a dvě ultrarychlé v Hradci Králové

6
Nové nabíječky PRE: dvě pomalé v Praze a dvě ultrarychlé v Hradci Králové
Fotografie: PRE
  • Společnost PRE pokračuje v pokrývání pražských ulic i tranzitních bodů v celé republice
  • Nejnověji došlo na dvě pražské ulice a jednu důležitou lokalitu ve východočeské metropoli

Počet aktivních nabíjecích stanic v síti PRE už dosáhl čísla 718. Elektromobilisté se nově mohou připojit na pražské Skalce na východním okraji Strašnic, konkrétně v Rubensově ulici nedaleko městské knihovny. K dispozici jsou jim dvě 22kW zásuvky ve stojánku Voltdrive. Další pomalý stojan se dvěma zásuvkami, tentokrát Alfen, přibyl v rozvojové lokalitě podle Radlické ulice před areálem Nová Waltrovka.

A konečně dva nové, ultrarychlé stojany Alpitronic 150 kW, každý se dvěma konektory, vyrostly v obchodní zóně u rychlostní silnice 37, spojující Hradec Králové s Pardubicemi, na jižním okraje Hradce. Konkrétně na parkovišti u nového obchodního domu XXXLutz, přičemž poloha nové nabíjecí lokality u obousměrného mimoúrovňového sjezdu ji určuje k využití i pro projíždějící elektromobilisty. Ti mají navíc na výběr, protože o kus dál v rámci stejného areálu se nachází i obří nabíjecí hub konkurenčního operátora.

Diskuze ke článku
Ondrej Maneli
Ondrej Maneli
PRE má však s AC stanicemi v Praze problém, protože Magistrát hlavního města Prahy není ochoten místa pro dobíjení udělat jako vyhrazená právě pouze pro EV. Takže je běžně blokují ICE. Jaký smysl má pak budovat takovou rozsáhlou infrastrukturu, když ji prakticky nelze použít (osobní zkušenost)? Bylo by přínosné, pokud by se nějaký novinář pokusil získat od Magistrátu vyjádření k tomuto tématu.
Navíc po 3 hodinách dobíjení na AC je poplatek 1Kč/min. Pokud přijedu na okraj Prahy, dám dobíjet EV a dále pokračuji veřejnou dopravou s tím, že zbytečně nezatěžuji komunikace uvnitř města, tak po třech hodinách jsem sakcionován tímto poplatkem. Má tohle logiku?
Josef L
Josef L
Naposledy upraveno: 8. 11. 17:08
"Mám pocit, že v PRE vůbec nemají zkušenosti s EV a nevědí, jak je provozovat."

Tahle nabíječka je přece pro lidí, kteří kupují nábytek, ne pro někoho, kdo jede okolo a potřebuje nabít a sedí hodinu v autě. Do obchodního centra s jídlem a záchody je to 200 metrů, to chápu, že se nedá ujít pěšky.
Handsome Jack
Handsome Jack
Naposledy upraveno: 8. 11. 15:21
Jejda, ta lokalizace v Hradci je opravdu nešťastná, často tam jezdím do nabíječky ČEZ vedle – je to jediná rychlonabíjecí stanice cestou do Polska (i když je potřeba odbočit).

Ale PRE udělali ji doslova uprostřed ničeho, vedle obchodu s nábytkem. Není tam toaleta, restaurace a podobně. Nabíjet tam znamená přijet a jen sedět a čekat jako blbec.

Mám pocit, že v PRE vůbec nemají zkušenosti s EV a nevědí, jak je provozovat.

Nabíječka vedle - ČEZ – také rychlá, ale u McDonald's, 2-3 minuty chůze je Tesco s restauracemi, DM, obchod se zvířaty atd. Když jedu do Polska, plánuju si jídlo a nákupy v tomto místě (a ne třeba v Praze před odjezdem), takže vůbec neplýtvám časem.

A pak se v PRE diví, že elektromobily nejsou a nabíječky využívány jsou použity jen 0,1 % času.

Stejně jako bylo řečeno o nabíječkách u paneláků – bydlím v činžovním domě, kde nejenže není žádná nabíjecí stanice, ale také zcela chybí parkovací místa (parkuji na placeném parkovišti 6 minut od domova).

Absolutně nepotřebuji žádné nabíjecí stanice na ulici nebo u lamp, protože bych je stejně nepoužíval – buď budou obsazeny nějakým elektromobilem, který jen potřebuje zaparkovat, nebo, což je pravděpodobnější, Octavií TDI. S dojezdem přes 500 km (Tesla Model Y) potřebuji dobíjet jednou za 2-3 týdny a využívám nabíječky v obchodních centrech. Chtěl bych, aby jich bylo více (ne jen jedna) a v každém obchodním centru. To by se mi hodilo a bych to používal častějí.
Petr David
Petr David
Teda já jsem si na Radlické všiml nového Alpitronicu s logem PRE. AC jsem tam neviděl.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze