Nové Audi Q5 přijíždí jako plug-in hybrid. Vejde se pod 1,7 milionu Kč

1
Nové Audi Q5 přijíždí jako plug-in hybrid. Vejde se pod 1,7 milionu Kč
Fotografie: Audi
  • k dispozici jsou dvě výkonnostní verze a dva typy karoserie
  • Základní provedení stojí 1 608 900 Kč
  • Baterie obou provedení má čistou kapacitu 20,7 kWh

Audi rozšiřuje novou modelovou řadu Q5. Po verzích poháněných spalovacími motory s technologií MHEV plus jsou nyní uváděny na trh karosářské varianty SUV a Sportback s modernizovaným plug-in hybridním pohonem. Vůz disponuje celkovým výkonem 220 kW nebo 270 kW a nová generace vysokonapěťové sady akumulátorů má o 45 procent vyšší kapacitu. Pro elektrickou jízdu je tak k dispozici baterie s hrubou kapacitou 25,9 kWh (využitelných je 20,7 kWh). Základní varianta spotřebuje s nabitou baterkou 2,5 až 3,3 litru paliva na 100 km, avšak pokud se vybije, Audi zaručuje spotřebu 7,2 až 8,3 l/100 km. Hodnota produkovaných emisí CO2 se pohybuje v rozmezí 56 až 75 g na ujetý km.

Výkonnější verze plug-in hybridu s výkonem 270 kW má o něco horší spotřebu, kdy Audi hovoří o konzumaci 2,6 až 3,4 l/100 km s nabitou baterií. Po jejím vybití má majitel vozu očekávat spotřebu mezi 7,4 až 8,4 l/100 km a po stránce emisí vůz vypustí 60 až 77 g CO2 na ujetý kilometr. Všechny varianty dosahují nejvyšší rychlosti 250 km/h a součástí ústrojí je elektrifikovaná dvouspojková převodovka ve spojení s pohonem všech kol quattro ultra. Co se týče sprintu z 0 na 100 km/h, základní model to zvládne za 6,2 sekundy, silnější o 1,1 sekundy dříve. A jak je to s nabíjením? Maximální nabíjecí výkon střídavým proudem dosahuje 11 kW a na 100 procent se baterie nabije za 2,5 hodiny.

K dispozici jsou dva provozní režimy: EV a Hybrid. A zatímco první režim není potřeba blíže představovat, při jízdě v hybridním režimu udržuje řídicí jednotka hybridního systému v případě potřeby stav nabití na konstantní úrovni, aby zbyla energie pro pozdější elektrickou jízdu, například ve městě. Kromě automatického hybridního režimu si lze nyní poprvé individuálně nastavit požadovaný stav nabití pomocí posuvníku. Audi nezapomnělo ani na rekuperaci energie, kterou lze nově volit ve třech stupních skrze páčky pod volantem. Po cenové stránce pak Audi přichází s celkem slušnou nabídkou. Provedení e-hybrid s výkonem 220 kW totiž začíná na ceně 1 608 900 Kč. Dravější karosářské provedení Sportback pak vychází na 1 677 900 Kč. Naopak silnější verze s výkonem 270 kW vyjde na 1 745 900 Kč (1 799 900 Kč za Sportback).

tisková zpráva,
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 12. 6. 09:33
Koukám, že ten laciný interiér převzalli i spalovací verze. V tomhle udělalo AUDI pěknou botu. Ona už to není prémie?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze