Jak jistě všichni automobilový nadšenci ví, automobilový průmysl je velmi oblíbený segment. A v poslední době se stává velmi populárním i mezi investory, což vlastně není žádným překvapením. Jedná se totiž o jeden z největších světových trhů s ohromným ročním obratem.
Všechno na světě se poslední dobou mění a momentálně i automobilový sektor, který teď prochází jednou z nejmarkantnějších transformací za mnoho let. My se nyní společně podíváme na to, co od tohoto sektoru můžeme očekávat v blízké budoucnosti.
Revoluce automobilů
Víme, že automobilový průmysl nebyl nikdy místem stagnace, ale to, co se odehrává nyní, je opravdu revoluční. Zvyky spotřebitelů, technologické inovace a naléhavé environmentální trendy společně zcela zásadně mění pravidla hry. Elektromobilita, autonomní řízení a koncept sdílené mobility se stávají zásadními složkami nového obrazu automobilismu.
Tato transformace vytváří zcela nový prostor pro inovace a investice. Firmy, které dokážou držet krok s trendy, včetně elektromobility, a posunout hranice autonomního řízení, mají možnost stát se novými lídry v tomto populárním odvětví. Zároveň se však na trhu objevují i nové výzvy. Klasické automobilky, které nejsou schopny adaptovat se na nové trendy, riskují, že zůstanou pozadu a ztratí svůj dosavadní podíl na trhu.
Jak se orientovat v tomto moderním prostředí automobilů?
To, co bylo dříve považováno za samozřejmé, se teď stává otázkou strategického přístupu. Investoři se musí ptát sami sebe nejen na to, které automobilky mají silné zázemí a schopnost inovace, ale také na to, které technologie jsou skutečně životaschopné v dlouhodobém horizontu. Jisté je, že budoucnost automobilového průmyslu je dnes mnohem více o technologiích a udržitelnosti než kdy jindy.
Máte-li zájem proniknout hlouběji do světa investic v automobilovém průmyslu, Tomáš Vranka z XTB pro Vás připravil e-book s klíčovými informacemi. Tyto informace Vám pomohou nejen lépe porozumět aktuální situaci, ale také odhalí perspektivy pro budoucnost.
Více informací v e-booku Tomáše Vranky
Důraz na software v automobilech
Automobilky se věnují poslední dobou spíše inovacím v softwaru než hardwaru, což je způsobeno jak nátlakem veřejnosti, tak i vývojem v technologiích. A jelikož automobily nemají natolik stabilní vlastní systém, je to skvělá příležitost pro společnosti jako jsou Google a Apple se svým Android Auto a CarPlay a představují pro výrobce automobilů nové marketingové příležitosti.
Shrnutí a možnosti
Možnostem se meze nekladou, a že jich je v tomto sektoru opravdu hodně. Od výběru automobilek, po různé technologie a AI, se můžete soustředit i na komodity jako je třeba stříbro, nebo na výrobce baterií, které mohou být v budoucnosti velmi klíčové pro růst v automobilovém sektoru.
Autor: Miroslav Plaňanský