Deník handelsblatt.com zveřejnil na svém účtu informaci, že německý ministr dopravy Volker Wissing (FDP) plánuje zvýšení podpory nákupu bateriových elektromobilů. Ta by měla do roku 2027 stoupnout z nynějších 6 000 eur (150 000 Kč) u aut s pořizovací cenou do 40 000 € (1 000 000 Kč) na 10 800 eur (270 000 Kč). Navíc má zůstat další dotace 3 000 eur, poskytovaná výrobci. Pro představu: třeba u Dacie Spring to dělá více než polovinu pořizovací ceny, její základní provedení by tak vyšlo na 7 140 € (178 500 Kč), tedy na podstatně méně, než základní provedení benzinového Sandera. U elektromobilů s cenou do 60 000 eur (1 500 000 Kč) zůstává dotace nižší, i tak ale stoupne z nynějších 5 000 € (125 000 Kč) na 8 500 eur (212 500 Kč).
🇩🇪 German Transportation Minister plans to extend & expand the BEV incentives to 2027
— Alex (@alex_avoigt) May 9, 2022
Vehicles up to €40k purchase price
Increase from €6,000 to €10,800
Vehicles up to 60k purchase price
Increase from €5,000 to €8,400
The additional manufacturer's €3k incentive remains
V tuto chvíli se jedná pouze o návrh, jdoucí proti původní koaliční dohodě, podle níž měla podpora naopak do roku 2025 skončit. V aktuální, zvýšené podobě by měla platit až do roku 2027 kvůli splnění klimatických požadavků. Od druhého pololetí 2023 bude muset žadatel nechat sešrotovat minimálně 11leté spalovací auto, aby měl nárok na podporu v plné výši. Dále Wissing plánuje ukončit podporu nákupu hybridů až koncem příštího roku, nikoliv koncem letošního roku, jak požaduje ministr hospodářství Robert Habeck (Zelení). Tato podpora ovšem poklesne na polovinu, konkrétně na 2 250 € (56 250 Kč) nebo 1 875 € (46 875 Kč) podle pořizovací ceny auta. Německo není jediné, které chce razantně zvýšit podporu nákupu čistých aut. Podobný krok nedávno učinila i Kanada.