Značka Volkswagen oslaví na letošním autosalonu IAA ve Frankfurtu hned dvě světové premiéry. Kromě elektromobilu ID.3 ukáže světové veřejnosti nové logo a nový vizuální styl s mottem „New Volkswagen“. Po modelech Brouk a Golf vstupuje Volkswagen s elektromobilem ID.3 do nové éry. Ta bude elektrická, síťově propojená a neutrální z hlediska bilance emisí CO2. Před téměř čtyřmi roky zahájená strategická transformace s novým směrem vývoje a trvale udržitelnými produkty bude nyní viditelná i navenek díky novému vizuálnímu stylu značky Volkswagen, která bude působit celkově mnohem mladším, digitálnějším, a tím i modernějším dojmem.
„IAA ve Frankfurtu bude klíčovým okamžikem v novém strategickém směřování značky Volkswagen. Plody naší práce budou viditelné v podobě modelu ID.3 a nového designu značky,“ řekl Ralf Brandstätter, provozní ředitel značky Volkswagen osobní vozy, ve Wolfsburgu. „Těšíme se, až budeme moci veřejnosti představit ‚New Volkswagen‘.“
„Volkswagen přijal a realizoval odvážná rozhodnutí prakticky ve všech oblastech svého podnikání. Rozsáhlý rebranding je logickým důsledkem nového strategického směřování naší značky,“ řekl Jürgen Stackmann, člen představenstva značky Volkswagen osobní vozy, odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby. „Jsem velmi hrdý na to, čeho jsme dosáhli: ‚New Volkswagen‘ vystupuje jako silná, svěží, pozitivní a sympatická značka.“
Na rozdíl od běžné praxe v automobilovém průmyslu nebyl nový styl značky vyvinut externími agenturami, nýbrž společným týmem specialistů na design a marketing značky Volkswagen. Realizace projektu proběhla za účasti všech oddělení společnosti zcela integrovaným způsobem v rekordní době devíti měsíců na základě inovativního vůdčího konceptu, který Volkswagen vytvořil speciálně k tomuto účelu.
Symbolem a obchodní značkou je nové logo: modernější, čistější a jednodušší. Logo bylo redukováno na podstatné součásti. Díky novému ploššímu vzhledu ve formátu 2D bude flexibilně použitelné a v digitálních médiích skvěle rozpoznatelné. To platí i pro nové významné prvky značky, jako jsou piktogramy, typografie, barvy nebo pravidla grafické úpravy. Poprvé bude mít značka Volkswagen také své zvukové logo, které nahradí dosavadní slogan značky. Kromě toho bude mít Volkswagen ženský hlas.
Nový design značky je výsledkem strategie Transform 2025+, kterou Volkswagen spustil na podzim 2015. Nyní se značka připravuje na druhou fázi realizace strategie, která se týká oblastí elektromobility a digitalizace. Její součástí je zcela nové zaměření komunikace společnosti se svými zákazníky. Volkswagen je poprvé schopen komunikovat se svými zákazníky přímo – na základě síťového propojení vozidel, obchodních partnerů a zákazníků do ekosystému Volkswagen, v němž se všechno točí kolem zákazníka. Volkswagen se transformuje z pouhého výrobce automobilů na poskytovatele služeb v oblasti mobility, které přesahují rámec vlastního automobilu zákazníka. Za tím účelem je společně s obchodní sítí nově koncipována struktura prodeje i zaměření marketingu.