Skoro šokující parametry nedávno předvedla izraelská firma StoreDot u svého nového typu baterie, o čemž píše teslarati.com. Hlavní předností je možnost doplnit za 5 minut energii, která postačí na 161 km dojezdu. Ukázka nového typu baterie o rozměru 300 × 100 mm proběhla na akci Eco Motion Week v Izraeli a na místě nechyběli ani někteří výrobci automobilů. K vidění tak byli zástupci firem jako General Motors, Volvo nebo Ford. Ultrarychle se nabíjející bateriový článek byl vyroben v závodě EVE Energy v Číně. Baterie se naplno nabila za 20 minut a lehkým propočtem se dá dopracovat k výslednému dojezdu lehce přes 640 km. V průběhu nabíjení teplota baterie nikdy nepřekročila 33 °C a po celou dobu se teplota pohybovala výrazně níž, než co stanovují přísné provozní limity.
Podle zástupců firmy StoreDot bylo velkým potěšením i to, že baterie pracovala na optimálních úrovních v každém kritickém parametru. StoreDot výrobcům automobilů a jejich zákazníkům nabídne rychlé nebo extrémně rychlé nabíjení. Do roku 2028 chce firma vyrobit baterii, která do sebe dostane energii na ujetí 160 km v čase tří minut. To je již hodnota, která se dá srovnávat s klasickým tankováním spalovacího vozu. Tím to ale zdaleka nekončí. StoreDot pracuje na vývojovém programu, který již dnes přináší baterie schopné s naprostou lehkostí snést 1 200 po sobě jdoucích extrémně rychlých cyklů nabíjení .
Do konce letošního roku by se tato hranice měla zvednout o dalších 1 000 cyklů. Ve výsledku tak firma pracuje na produktu, který by mohl ve velké míře změnit svět elektromobility. K celé věci se vyjádřil i generální ředitel společnosti StoreDot Doron Myersdorf. Ten apeluje hlavně na zkrácení doby nabíjení. Pokud se tak stane, dost možná by to urychlilo trend elektrifikace mobility. „Pokud lidé dostanou možnost nabít své elektromobily za stejnou dobu, za jakou dokáží natankovat benzín do spalovacího vozu, chování zákazníků se změní a bude podpořena ekologická mobilita,“ podotkl Myersdorf.
- to vypovídá za vše (v podobném duchu se píše celé dekády)
- The cell charge to 20 Ampere-hour (Ah), exceeding the capacity projections for the demonstration, which was 0 percent to 80 percent. >> na to opravdu 160 km neujedou a navíc i při s 300 kW nabíječkou lze dobít dojezd cca těch 160 km za 5 minut ;)
"„Pokud lidé dostanou možnost nabít své elektromobily za stejnou dobu, za jakou dokáží natankovat benzín do spalovacího vozu, chování zákazníků se změní a bude podpořena ekologická mobilita,“"
- klasické PR kecy, aby podpořil svůj byznys a v podstatě nic převratného nemá a dlouho mít nebude..ani nemají dořešený budoucí form factor ..
- opravdu se nejedná o ekologickou mobilitu
- taková rychlost je spíše nežádoucí
- nedokážu si představit cca 5-10 MW nabíječky na každém kroku + čím se to bude živit + kdo to zaplatí
- i podle jejich vlastní roadmapy je to spíše založené na víře ;)