Na šanghajský autosalon se nenápadně přesunula pozornost, donedávna věnovaná výstavám v Paříži, Frankfurtu a Ženevě, z nichž zbyla v lepším případě jen smutná torza. Čínská akce je naopak rok od roku opulentnější a své světové premiéry tam začínají směřovat i mimočínští výrobci. Pro domácí automobilky je pak svátkem číslo jedna. Platí to samozřejmě i pro MG, dnes vlastněné čínským koncernem SAIC (s ním spolupracuje v rámci joint venture i Škoda Auto). To se s čínským kapitálem v zádech proměnilo ze skomírající anglické značky v expandující automobilku, sice formálně sídlící nadále v Anglii, avšak působící hlavně v Číně. Ta by ráda podpořila svou image něčím speciálním. Redaktoři z cleantechnica.com už zjistili, čím.
Šéfové automobilky by zřejmě na poslední chvíli před úplným zapomenutím rádi oživili slavnou tradici džentlmenských roadsterů značky MG. Ta skončila v roce 1980 typem MGB a trvala 44 let. Designéři naštěstí odolali vábení retrovlny a starou slávu se pokoušejí oživit moderními prostředky. Především do krajnosti dotaženými křivkami a také bohatě prolamovanými plochami. A samozřejmě také ozdobami z LED diod. Červené pásy vzadu pak evokují britskou vlajku. Hezký nápad, bohužel ne úplně původní. Některé proporce jsou však zcela tradiční. Zejména kompaktní celkové rozměry a k nim co nejdelší rozvor. A také ladně klesající příď s charakteristickými světlomety. Dnešní doba si však trochu té agresivity žádá, a tu by měla uspokojit agresivně rozevřená příď. Hlavy posádky kryje dvojice minimalistických ochranných oblouků a spíše symbolické čelní okno. Však angličtí gentlemani vědí, že roadster se od kabrioletu liší jednou důležitou věcí. Zatímco v tomu druhém si můžete za krásného počasí stáhnout střechu, v roadsteru si ji naopak natáhnete až v té nejhorší psotě.
Působivý, ač místy trochu přezdobený koncept se oficiálně představí na šanghajském autosalonu, který začíná 21. srpna. MG jej nicméně představilo v předstihu, spolu s těmi nejzákladnějšími technickými údaji. Těch je sice skutečně poskrovnu, ale znějí slibně: dojezd 800 km podle NEDC a zrychlení z klidu na 100 km/h pod 3 sekundy. Uvidíme, s čím se pochlubí sériová verze, pokud na ni vůbec dojde. Tento způsob kříšení nejlepších britských tradic zdá se být celkem šťastným.