Zdá se, že se Stuttgart v nevyhlášeném závodě o nejlepší využití elektřiny v elektromobilech vydal trochu jinou cestou než konkurence. Zatímco ostatní ženou kapacity baterií i nabíjecí rychlosti k nebesům, Mercedes už zjistil, že se dá podobného efektu dosáhnout elegantněji. Neznamená to ovšem, že by tím rezignoval na nejnovější technologie; právě naopak. V současné době například podle insideevs.com chystá baterii s vyšší energetickou hustotou – ve srovnání s EQS o pětinu.
Takže se už 3. ledna 2022, tedy v době konání technologického veletrhu CES Las Vegas, představí koncept Mercedes EQXX, který by měl oslnit jednocifernou průměrnou spotřebou elektřiny v kilowatthodinách na 100 km. A to i v případě dálniční jízdy. V tuto chvíli netušíme, jak přesně se to automobilce povedlo, ale jedním z nejdůležitějších faktorů je součinitel čelního odporu vzduchu Cx 0,20. Jen pro porovnání; Tesla Model 3 RWD, která je obecně považována za nejefektivnější současný elektromobil, nabízí průměr 14 kWh. Kromě jiného by to znamenalo reálný dojezd 1 000 km na jedno nabití, ačkoliv ještě loni výrobce sliboval 1 200 km.
Tom Moloughney na YouTube. 300kw !!
Teď je postavit vedle sebe EQS a Lucid .co vy na to?