Mercedes-Benz vrací do hry luxusní MPV. První z nich už trhá rekordy

Mercedes-Benz vrací do hry luxusní MPV. První z nich už trhá rekordy
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Zamaskovaný elektrický Mercedes dojel ze Stuttgartu do Říma se dvěma krátkými zastávkami
  • Posádku choval v pohodlí, natáčel zadní kola a dojel bez jediného problému
  • Tvar karoserie však nepřipomíná nic, co Mercedes-Benz dosud vyráběl

Mercedes-Benz proměňuje svůj výrobní program. Některé řady, například A či EQT, bez náhrady končí, jiné naopak vznikají. Týká se to i dvou chystaných překvapení pro ty, kteří chtějí či potřebují cestovat elektricky a v plném komfortu ve větších skupinách. Na dveře už ťuká Mercedes-Benz VLE, nedaleko za ním se blíží větší a luxusnější VLS. Jedná se o další deriváty modelů EQE a EQS, které zajistí další zdroj, jímž se zaplatí drahý vývoj platformy EVA2, respektive její evoluční, 800V verze EVA2M. V obou případech půjde o MPV či minivany, jak by řekli Američané, skýtající technologickou úroveň a komfort prémiového ražení.

Automobilka se pochlubila sérií fotografií zamaskovaného prototypu, který se vydal na dálkovou testovací jízdu přes Alpy. Ta má dokázat nejen pokrok mezi elektromobily, určenými k luxusnímu dálkovému cestování, ale pochopitelně i připoutat pozornost k chystanému modelu ještě před jeho oficiální premiérou a odhalení. Obojí se povedlo, vůz zvládl 1 090 km dlouhou cestu se dvěma patnáctiminutovými zastávkami, tedy plně srovnatelně se spalovacím autem. Ještě dodejme, že to celé trvalo zhruba 13 hodin průměrnou rychlostí necelých 90 km/h.

Až potud nic zvláštního, ale vůz po cestě zažil nejen značné výkyvy teplot, ale i trasu, vedenou přes horské vlásenky, těsné italské vesnice i nekonečná klesání. Zatímco na startu trasy ve Stuttgartu bylo 11 °C, v Římě pálilo apeninské slunce naplno a vyhnalo teplotu na 33 °C. Uvnitř byla temperatura stále komfortních 22 °C. To jen pro dokreslení, že dnes už opravdu není nutné na dálkových elektrických trasách omezovat kvůli dojezdu teplotní komfortu posádky.

Vlásenkami se velké auto s proporcemi dodávky zase prodíralo s bravurou, neodpovídající proporcím karoserie. O to se zasloužilo natáčení zadních kol, rovněž převzaté od zmíněných nižších modelů. Automobilka zatím neprozradila o technice niž bližšího, takže těžko soudit, o kolik stupňů se zadní kola budou umět natáčet a zda bude tato funkce ve standardu. Spíše bychom to nečekali.

Ačkoliv podobné dálkové testy s chutí využijí i PR pracovníci, jsou i nenahraditelným způsobem, jak získat poznatky z reálného provozu. Při simulovaných testech totiž nikdy nelze pokrýt všechny situace, jaké mohou nastat.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze